کاهش چشمگیر ورود مهاجران به اروپا

کد خبر: 512903

آژانس مرزی اروپا در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که تعداد مهاجرانی که از طریق ترکیه وارد مرزهای اتحادیه اروپا شده‌اند، طی ماه مارس با کاهش چشمگیری روبرو شده است.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از رویترز، آژانس مرزی اروپا موسوم به فرانتکس روز دوشنبه با انتشار گزارشی اعلام کرد که توافق آنکارا و بروکسل برای بازگرداندن مهاجران خارجی نتایج اولیه خود را نشان داده و تعداد مهاجرانی که طی ماه مارس از طریق ترکیه وارد اروپا شده اند، با کاهش چشمگیری مواجه شده است.
آژانس مرزی اروپا افزود: در ماه مارس حدود 26460 مهاجر از طریق ترکیه وارد یونان شده اند که نسبت به ماه فوریه این رقم بیش از 50 درصد کاهش داشته است.
توافق ترکیه و اتحادیه اروپا از 20 مارس اجرا شده و پس از اجرای این قرارداد، حدود 3500 مهاجر وارد یونان شده اندو این رقم از اول تا 20 مارس به بیش از 22900 نفر رسیده بود.
البته تعداد مهاجرانی که از شمال آفریقا وارد ایتالیا شده اند به بیش از 9600 نفر افزایش یافته است. این رقم در مارس 2015 میلادی به کمتر از 2283 نفر رسیده بود.
توافق جدید اتحادیه اروپا و ترکیه برای بازگرداندن مهاجران خارجی به چالش بزرگی تبدیل شده است. بر اساس توافق ترکیه و اتحادیه اروپا، آنکارا همه مهاجران خارجی به اروپا را که از دریای اژه به طور غیر قانونی وارد یونان شده اند، باز خواهد گرداند. در مقابل، اروپا نیز هزاران مهاجر سوری را که مستقیم از ترکیه آمده اند، قبول خواهد کرد و مذاکرات بر سر سفر به اروپا بدون نیاز به ویزا و عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا، پیشرفت خواهد داشت.
ترکیه در قراردادی که اواخر نوامبر به امضا رساند، به اتحادیه اروپا قول داده است تا در ازای دریافت کمک مالی 3 میلیارد یورویی ، برای جلوگیری از ورود مهاجران خارجی به اروپا تلاش بیشتری انجام دهد.مقام های اروپایی به شدت از اقدامات ترکیه در این راستا انتقاد کرده اند.
اتحادیه اروپا با بدترین بحران آوارگان پس از جنگ جهانی دوم روبرو شده است. این بحران موجب ایجاد تنش در روابط بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا شده است و پایبندی این کشورها به توافقنامه شینگن را به شدت زیر سئوال برده است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها