تروریست‌های داعشی بیشتری عازم اروپا شدند

کد خبر: 513412

مقامات بلژیک می‌گویند پس از حملات تروریستی ماه گذشته در این کشور که جان 32 نفر را گرفت، تروریست‌های مرتبط با داعشِ بیشتری عازم اروپا شده‌اند.

پرس تی وی: پل وان تیگشلت، رئیس مرکز مدیریت بحران بلژیک روز سه‌شنبه (31 فروردین) از مقامات این کشور خواست وضعیت هشدار تروریستی را در سطح دوم نگهدارند.
وی گفت: «نشانه‌هایی دال بر این موضوع وجود دارد که داعش مبارزانش را به اروپا و بلژیک اعزام کرده است، وضعیت هشدار که هم‌اکنون در سطح سه قرار دارد، پایین‌تر نخواهد رفت.»
در حملات تروریستی تاریخ 3 فروردین در بروکسل، پایتخت بلژیک، 32 نفر کشته و حدود 300 نفر زخمی شدند. گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.
چهار بمب‌گذار در حملات بلژیک حضور داشتند که سه تن از آن‌ها خود را منفجر کردند. نفر چهارم که کمربند انفجاری‌اش عمل نکرد، از صحنه گریخت، اما در نهایت دستگیر و با عنوان محمد عبرینی معرفی شد.
سمت راست محمد عبرینی در ویدئویی که دوربین‌های مدار بسته پیش از حمله به فرودگاه بروکسل در تاریخ 3 فروردین ضبط کرده‌اند، دیده می‌شود و تصویر سمت چپ عبرینی را پس از دستگیری به نمایش می‌گذارد.
بازرسان متوجه شدند که عوامل این حمله تروریستی با تروریست‌های حملات آبان ماه 1394 در پاریس ارتباط داشته‌اند. اثر انگشت عبرینی در دو مخفیگاه و یک خودروی مرتبط با حملات پاریس کشف شد.
در حملات تروریستی در پایتخت فرانسه 130 نفر کشته شدند. تحقیقات بعدی در مورد حملات مرگبار پاریس نشان داد که عاملان آن عمدتاً بلژیکی بوده‎اند. در تاریخ 28 اسفند صلاح عبدالسلام، مظنون اصلی حملات پاریس در بروکسل، پایتخت بلژیک دستگیر شد.
از سوی دیگر اطلاعات به دست آمده از عوامل حمله تروریستی در بروکسل نشان می‌دهد آن‌ها قصد داشتند مسابقات جام ملت‌های اروپا (یورو 2016) را نیز در فرانسه هدف حمله تروریستی قرار دهند.
فایل‌های موجود در لپ تاپ ابراهیم البکراوی - که در فرودگاه بروکسل حمله انتحاری انجام داد - نشان می‌دهد وی درباره اجرای یک حمله در انگلیس نیز گفت‌وگو کرده است.
در همین راستا مانوئل والس، نخست وزیر فرانسه روز چهارشنبه (1 اردیبهشت) اعلام کرد وضعیت هشداری که از زمان حملات مرگبار پاریس در فرانسه برقرار شده بود، برای تأمین امنیت مسابقات یورو 2016 به مدت دو ماه دیگر تمدید می‌شود.
مسابقات یک ماهۀ یورو 2016 به میزبانی فرانسه در تاریخ 21 خرداد آغاز خواهد شد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها