اشرف غنی دستور حمله به تروریستها را صادر کرد

کد خبر: 515675

محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان در دیدار با مدیران ریاست عمومی امنیت ملی این کشور دستور حمله همه جانبه به تروریستها را صادر کرد.

خبرگزاری مهر: به نقل از «بی بی سی»، در خبری که امروز از سوی ارگ ریاست جمهوری افغانستان به رسانه‌ها ارسال شد، به نقل از رئیس جمهور این کشور آمده است: «عرصه فعالیت تروریست ها را تنگ سازید، در دل‌های شان رعب و ترس ایجاد کنید، راه‌های رفت و آمدشان را مسدود نموده، منابع مالی شان را بخشکانید و از طریق عملیات‌های زمینی و هوایی مکان‌های تجمع آنان را تخریب و آنان را نابود سازید.
غنی در این دیدار که عصر روز گذشته در کاخ ریاست جمهوری افغانستان انجام شد، گفت: در زمینه تعریف دوست و دشمن ابهامات از میان برداشته شده و آنهایی‌ که علیه نظام افغانستان شورش می‌کنند، دشمنان افغانستان هستند.
وی به مسئولین امنیتی افغانستان گفت: آنهاییکه نیروهای امنیتی و دفاعی و هموطنان بی‌گناه افغانستان را شهید نمودند، حملات تروریستی را انجام داده و مرتکب جرم‌های سنگین گردیدند، بر اساس تصمیمات ارگان‌های عدلی و قضایی کشور اعدام خواهند شد.
غنی تاکید کرد که گروه داعش و تروریست های دیگر که کودکان، زنان، بزرگان و هموطنان بی‌گناه افغانستان را می‌کشند؛ نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، آنان را در خاک این کشور نابود خواهند کرد.
وی در ادامه گفت: در هجده ماه گذشته افغانستان در راستای تامین صلح تلاش‌های کافی نموده، اما آنان (مخالفان) صلح را رد کردند و هفته گذشته همکاران شما و شهروندان غیر نظامی را به شهادت رساندند، زیرا آنان یاغیان و مجرمان هستند.
لازم به ذکر است که در حمله خونین سه‌شنبه گذشته در کابل۶۴ نفر کشته و ۳۴۷ نفر زخمی شدند.
افزون بر این رئیس جمهور افغانستان تأمین امنیت شاهراه‌ها را معیار عمده اعتماد مردم در زمینه تامین امنیت خواند و گفت که تامین امنیت طرح انتقال گاز ترکمنستان به هند(پروژه تاپی) از مسئولیت های نیروهای امنیتی افغانستان است.
گفتنی است که غنی دیروز نیز در مجلس نمایندگان این کشور سخنرانی و خط مشی جدید دولتش را در ارتباط با طالبان، روند صلح و رابطه با را پاکستان توضیح داد و از طالبان با عنوان گروه تروریستی نام برد و از برخورد جدی‌تر دولت با این گروه و اجرای حکم اعدام شماری از اعضای زندانی آنان خبر داد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها