ژنرال دوستم: ناآرامی های افغانستان مانع سفرم به آمریکا شد

کد خبر: 515809

دفتر عبدالرشید دوستم، معاون اول رئیس جمهوری افغانستان گزارش روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در مورد سفر وی به واشنگتن را بی‌اساس و غرض آلود خواند.

خبرگزاری مهر: به نقل از «بی بی سی»، روزنامه نیویورک تایمز اخیرا در گزارشی عنوان کرد که مقامات آمریکایی به دولت افغانستان اطلاع داده بودند که در صورت ارائه درخواست ویزا برای ژنرال دوستم، آن را رد خواهند کرد.
به نوشته نیویورک تایمز مقامات آمریکایی این پیام را تنها چند روز پیش از زمانی که قرار بود دوستم در یک نشست ویژه سازمان ملل در نیویورک شرکت کند، به مقامات افغانستان فرستاده بودند.
«عنایت‌الله فرهمند» رئیس دفتر معاون اول رئیس جمهوری افغانستان نیز در پیامی در فیسبوک خود نوشت: قرار بود این سفر انجام شود، اما ناآرامی‌های «آقچه» و «قندوز» باعث انصراف از این سفر مهم شد. دوستان ما از رسانه‌ها و دیگر هیئت همراه که عازم نیویورک بودند، شاهد هستند که تمامی آمادگی‌ها جهت انجام این سفر صورت گرفته شده بود.
نیویورک تایمز همچنین به نقل از دو منبع آمریکایی و افغان که از آنها نام نبرده، نوشت: دولت افغانستان برای جلوگیری از یک سرافکندگی عمومی، به صورت فوری و سری سفر دوستم به آمریکا را لغو کرد.
در ادامه آمده است که دولت اوباما، افراد تحت فرمان ژنرال دوستم را مسئول کشتار صدها زندانی طالبان در سال ۲۰۰۱ می‌داند و معاون اول رئیس جمهوری افغانستان از نظر دولت آمریکا متهم به جنایت جنگی است.
این روزنامه در ادامه عنوان کرد که آمریکا در تلاش برای شکست طالبان، برای ایجاد دولتی در افغانستان تلاش کرده و پول پرداخته است که پر از جنگسالاران و زورمندانی است که رفتار بی‌رحمانه آنها به ایجاد جنبش شورشی طالبان در دهه ۱۹۹۰ کرد.
لازم به ذکر است که ژنرال دوستم از مهمترین رهبران جبهه مقاومت علیه طالبان در سال ۲۰۰۱ بود که در کنار نیروهای آمریکایی برای سقوط رژیم طالبان جنگید و اخیرا در مصاحبه‌ای با صدای آمریکا گفته است که وی دوستان زیادی در آمریکا دارد و می‌خواهد از نزدیک در مورد مسائل افغانستان با آنها صحبت کند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها