ارزیابی بشار الجعفری از سومین دور مذاکرات سوریه

کد خبر: 515840

رئیس هیئت مذاکره کننده دولت سوریه در مذاکرات ژنو تاکید کرد ما با مسئولیت‌پذیری و واقع‌بینی در هر موضوعی که ممکن بود به نفع کشور و ملت‌مان باشد،‌وارد شدیم و به تمام پرسش‌ها هم پاسخ دادیم.

خبرگزاری تسنیم: بشار الجعفری رئیس هیئت مذاکره کننده دولت سوریه در ژنو شب گذشته در اظهاراتی در جمع خبرنگاران گفت امروز(سه‌شنبه) نشست پایانی دور سوم مذاکرات سوری-سوری را با نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه برگزار کردیم، ما در این جلسات با مسئولیت‌پذیری و واقع‌بینی در هر آنچه ممکن بود به نفع کشور و ملت ما باشد،‌وارد شدیم و به تمام سئوالات و توضیحاتی که تیم سازمان ملل به ریاست دی‌میستورا مطرح کرد، پاسخ دادیم که این سئوالات به مسائل مهمی پرداخته است.
وی افزود ما نیز به نوبه خود نکات مهمی را به ویژه در ارتباط با تروریسم مطرح کردیم که نماینده ویژه سازمان ملل و تیم همراه وی نگرانی‌های ما از تلاش‌های کشورهای حامی تروریسم و گروه‌های تروریستی برای از بین بردن تلاش‌های حل سیاسی از طریق در هم شکستن توافق توقف اقدامات جنگی و انجام اقدامات تروریستی که به کشته شدن ده‌ها غیرنظامی بیگناه در مناطق مختلف سوریه شد، درک کردند.
الجعفری این دور از مذاکرات سوری سوری را مفید و سازنده خواند و گفت ما روز چهارشنبه ژنو را بر اساس دستورکار مورد توافق با سازمان ملل ترک خواهیم کرد.
هیئت دولت سوریه دو جلسه با دی‌میستورا در مقر سازمان ملل در ژنو برگزار کرد به طوری که الجعفری در پایان نشست دوم گفت ما تعدیلات قانونی بر سند پیشنهادی وی را ارائه کردیم و گفتیم این تعدیلات به مثابه بخش لاینفک این سند است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها