شرایط وخیم بیش از یک میلیون فقیر در بریتانیا

کد خبر: 515941

تحقیقات جدید حاکی است بیش از یک میلیون نفر در بریتانیا به قدری فقیرند که نمی توانند به غذا و سرپناه مناسب دسترسی داشته باشند.

پرس تی وی: مطالعه بنیاد جوزف رونتری نشان داد 184 هزار و پانصد خانوار بریتانیایی در سال گذشته در سطحی از فقر به سر می بردند که مجبور به دریافت غذا، لباس، سرپناه و لوازم بهداشتی از سازمان‌های خیریه شده بودند.
این تحقیق همچنین حاکی است بیش از سه چهارم از مردم بی‌بضاعت بریتانیا وعده‌های غذایی نداشتند و بیش از نیمی از آنها نیز قادر به گرم کردن سرپناه خود نبودند. فقر همچنین سلامت روان مردم بی‌بضاعت را تحت تاثیر قرار داده است به طوری که آنها به انزوای اجتماعی رفته و از احساسات منفی مانند شرم و حقارت شدید رنج می برند.
این مطالعه بر مبنای میزان کمک‌های خیریه به فقرا و بی خانمانان انجام شده است و نمی‌تواند میزان دقیق فقر را در انگلیس نشان دهد چرا که بسیاری خانواده‌های فقیر بریتانیا شرایط را تحمل می‌کنند و حاضر به استفاده از کمک‌های خیریه نیستند.
بر اساس این گزارش، شایع‌ترین علت فقر در بریتانیا بازپرداخت بدهی‌های سنگین به دولت از جمله بدهی عقب افتاده مالیاتی و اجاره بهای بالای مسکن است.
این گزارش حاکی است شمار زیادی از مردم انگلیس به ویژه مردان جوان و مجرد که مشکل اشتغال دارند در معرض فقر قرار دارند و به احتمال زیاد به جمع افراد بی‌بضاعت انگلیس می پیوندند.
علت تشدید فقر، سیاست ریاضتی دولت
چندی پیش موسسه «سیاست نوین» مطالعات مشابهی انجام داد که نشان داد سیاست‌های ریاضتی دولت انگلیس موجب افزایش فقر شده و صدها هزار نفر از شهروندان این کشور را زیر خط فقر قرار داده است.
اما تکان‌دهنده‌ترین آمارها مربوط به میزان فقر کودکان در انگلیس است. بر اساس یافته‌های این موسسه، حدود 30 درصد از کودکان انگلیسی در فقر زندگی می‌کنند.
شبکۀ یکپارچۀ اطلاع‌رسانی بی‌خانمان‌ها اخیرا اطلاعاتی منتشر کرده است که نشان می‌‎دهد شمار بی‌خانمان‌ها در طی پنج سال اخیر در لندن، پایتخت انگلیس پنج برابر شده است.
این در حالی است که حدود 4 ماه پیش، دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس در پیام خود به مناسبت سال نو به مردم وعده داد فقر را در کشور ریشه‌کن کند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها