800 میلیون دلار پول داعش نابود شد

کد خبر: 515950

یک مقام امریکایی می‌گوید حدود 800 میلیون دلار از پول نقد گروه تروریستی داعش در حملات هوایی ائتلاف موسوم به ضد داعش، تحت رهبری واشنگتن از بین رفته است.

پرس تی وی: پیتر گرستن، معاون فرمانده نیروهای اطلاعاتی و عملیاتی گروه موسوم به ائتلاف ضد داعش که اکنون در بغداد، پایتخت عراق حضور دارد، مدعی است امریکا چندین بار مکان هایی که گروه تروریستی داعش پول های خود را در آنجا نگهداری می کرد، هدف حمله قرار داده است.
وی افزود نابود شدن ذخایر مالی داعش سبب شده خروج تروریست‌ها از این گروه 90 درصد افزایش و پیوستن افراد جدید به آن کاهش یابد.
وزارت خزانه داری امریکا در سال 2014 اعلام کرد گروه تروریستی داعش در بین نهادهای تروریستی به لحاظ مالی بهترین وضعیت را دارد.
گرستن اظهار داشت، در 20 حمله هوایی ائتلاف موسوم به ضد داعش در موصل بخش قابل توجهی از پول نقد این گروه تروریستی نابود شد.
با این وجود مشخص نیست که امریکا چگونه از میزانِ پول نابود شده مطلع بوده است.
تروریست‌های داعش که ابتدا در سال 2012 از سوی سازمان سیا برای براندازی حکومت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در اردن آموزش دیدند، اکنون کنترل بخش‌هایی از عراق و سوریه را در دست دارند و تا کنون جنایات متعددی علیه بشریت مرتکب شده‌اند.
ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری امریکا از اواخر تابستان 1393 بدون مجوز دولت دمشق و سازمان ملل، حملات هوایی خود را به آنچه مواضع گروه‌های تروریستی در سوریه می‌خواند، آغاز کرده است.
در ناآرامی‌های پنج ساله سوریه حدود 470 هزار نفر از مردم این کشور کشته و بیش از 1.9 میلیون نفر زخمی شده‌اند. این خشونت‌ها همچنین میلیون‌ها نفر را در داخل و خارج این کشور جنگ زده آواره کرده است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها