ادعای لندن درباره تلفات غیرنظامی در عراق و سوریه

کد خبر: 517327

وزارت دفاع انگلیس مدعی شد در حملات هوایی این کشور در عراق و سوریه هیچ غیرنظامی کشته نشده اما حدود هزار تن از نفرات دشمن از بین رفته‌اند.

پرس تی وی: نیروی هوایی انگلیس در پاسخ به درخواستی برای دسترسی آزاد به اطلاعات مربوط به تلفات غیرنظامیان در حملات هوایی این کشور ادعا کرد در حملاتش در عراق و سوریه تلفات غیرنظامی نداشته است.
آمار ارائه شده از سوی نیروی هوایی انگلیس همچنین حاکیست در حملات هوایی این کشور از سپتامبر 2014 (شهریور 93) تا مارس 2016 (فروردین 95) در عراق و سوریه به ترتیب 974 و 22 تروریست کشته شده‌اند.
وزارت دفاع انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «آمار ما نشان می‌دهد طی این بازه زمانی تلفات غیرنظامی نداشته‌ایم.»
این در حالی است که مقام‌های دولت‌های عراق و سوریه تا کنون این گزارش انگلیسی‌ها را تایید نکرده‌اند.
کریس وودز، مدیر گروه ناظر بر حملات هوایی موسوم به «ایروارز» گزارش نیروهای هوایی انگلیس را «مضحک» خواند و افزود: «حتی در حالی که غرب به طور عمده از سلاح‌های نسبتا دقیق استفاده می‌کند، حمله هوایی همچنان کشنده‌ترین سلاح علیه غیرنظامیان است. اینکه در طول تاریخ جنگ در حمله هوایی غیرنظامیان کشته نشده باشند، مساله‌ای بی‌سابقه است.»
نمایی از محل بمباران جنگنده‌های ائتلاف تحت هدایت امریکا در شهر موصل (عکس از ایروارز)
وودز تاکید کرد به رغم اینکه «تلفات بالای غیرنظامیان» برای آگاهی عموم اعلام شده است «وزارت دفاع قبول نمی‌کند که هیچ کدام از این تلفات به خاطر حملات انگلیس بوده است.»
اطلاعاتی که گروه ایروارز گردآوری شده نشان می‌دهد در حملات هوایی انگلیس در دسامبر 2015 (آذر و دی 94) در شهرهای موصل و رمادی احتمالا 32 غیرنظامی کشته شده باشند.
برآوردهای ایروارز حاکیست در حدود 12 هزار حمله هوایی ائتلاف تحت رهبری امریکا در عراق و سوریه از اوت 2014 (تابستان 94) دست‌کم هزار و 172 غیرنظامی کشته شده‌اند.
امریکا به تازگی اعتراف کرده است در حملات هوایی این کشور غیرنظامیان کشته شده‌اند. ارتش امریکا سوم اردیبهشت اعلام کرد در بازه زمانی سپتامبر 2015 تا فوریه 2016 (شهریور تا اسفند 94) دست‌کم 20 غیر نظامی کشته و 11 نفر نیز زخمی شده‌اند.
نیروی هوایی انگلیس در مهر 93 اولین عملیات خود را در عراق انجام داد و پس از موافقت پارلمان انگلیس در آذر 94 اولین حمله هوایی را در سوریه اجرا کرد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها