اردوغان انتخابات زودهنگام نمی‌خواهد

کد خبر: 520647

مشاور اقتصادی رئیس جمهوری ترکیه با رد گمانه زنی‌ها مبنی بر تمایل دولت برای برگزاری انتخابات زودهنگام اعلام کرد، اردوغان خواهان برگزاری انتخابات در زمان مقرر است.

خبرگزاری ایسنا: به نقل از خبرگزاری رویترز، ینعیت بولوت، مشاور اقتصادی رجب طیب اردوغان در گفت‌وگو با یک شبکه تلویزیونی گفت: رئیس جمهور کشورمان از زمان نخست وزیری خود همواره اعلام می‌کرد که علاقه‌مند است انتخابات در زمان مقرر خود برگزار شود؛ اکنون نیز نظرش فرق نکرده است.
وی در پاسخ به سوالی درباره احتمال تغییراتی در حوزه اقتصاد با تصمیم نخست وزیر کشور گفت: کشورها و اقتصادشان دارای پویایی سیستماتیک هستند.
هفته گذشته احمد داووداوغلو، نخست وزیر ترکیه اعلام کرد که برای ریاست حزب عدالت و توسعه کاندید نمی‌شود، این به معنای کناره گیری از نخست وزیری است.
بولوت گفت: این تغییر در سکوت و آرامش انجام می‌گیرد، با این حال بازارهای اقتصادی تحت تاثیر نگرانی‌ها از وضعیت آتی پس از کناره گیری داووداوغلو قرار گرفته‌اند.
وی با اشاره به اهمیت حرکت به سمت سیستم ریاست جمهوری مورد نظر اردوغان در کشور ادامه داد: مشکلات اقتصادی به دلیل وقوع چنین مسائل سیستماتیک رخ می‌دهند.
وی افزود: در حال حاضر میزان تبادلات خارجی کاهش یافته است اما من بر این باورم که بازارها نمی‌توانند در راه مناسب برای توسعه گام بردارند زیرا در بازارهای جهانی روند توسعه منفی است اما مسیر ایجاد شده در ترکیه برای توسعه‌های متفاوت و بزرگی است. یکی از مشکلات سیستماتیک در کشور این بود که سیستم نمی‌توانست با مدیریت دوگانه به راه خود ادامه دهد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها