هشدار آمریکا نسبت به حملات احتمالی داعش در آفریقای جنوبی

کد خبر: 529534

ایالات متحده به شهروندان خود درباره احتمال وقوع حملات از سوی داعش علیه تاسیسات یا بازارهای آمریکایی در آفریقای جنوبی در جریان ماه رمضان هشدار داد اما دولت آفریقای جنوبی گفته که اوضاع در این کشور امن است.

خبرگزاری ایسنا: این دومین هشدار از سوی دولت آمریکا در کمتر از یک سال نسبت به احتمال وقوع حملات تروریستی از جانب داعش علیه نهادها، تاسیسات و مراکز تجاری و بازارهای آمریکا در سایر کشورهاست که شهروندان آمریکا در آن به سر می‌برند.

سفارت آمریکا در هشدار خود آورده است: بازارها و مراکز تجاری در ژوهانسبورگ و کیپ تاون در آفریقای جنوبی که جزو مراکز اصلی تجاری در این کشور محسوب می‌شوند اهداف اصلی حملات احتمالی داعش هستند.

این سفارتخانه در وب‌سایت خود آورده است: این هشدار در حالی صورت گرفته است که داعش احتمالاً در ماه رمضان اقدام به انجام حملات تروریستی خواهد کرد.

ماه گذشته میلادی پیامی از سوی سخنگوی داعش منتشر شد که از حامیان این گروه تروریستی خواسته تا علیه غرب در جریان ماه رمضان حملاتی را صورت دهند.

با این حال وزارت امور خارجه آفریقای جنوبی اعلام کرد که سرویس‌های امنیتی این کشور قادرند تا در جریان ماه رمضان امنیت کامل را برای سکنه این کشور و همچنین شهروندان سایر کشورها تامین کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آفریقای جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: آژانس امنیت ملی و سایر آژانس‌های امنیتی دیگر در کشور کاملا قادرند تا به تامین امنیت در آفریقای جنوبی بپردازند.

آمریکا در سال 2009 سفارت خود و سایر کنسولگری‌ها در ژوهانسبورگ، دوربان و کیپ تاون را به خاطر هشدار مشابه سال جاری میلادی برای چند روز تعطیل کرد.

سخنگوی وزارت آمریکا نیز روز شنبه اعلام کرد: فعالیت سفارت آمریکا در پرتوریا، پایتخت آفریقای جنوبی و سایر کنسولگری‌ها در سایر شهرهای این کشور با وجود هشدار آمریکا نسبت به وقوع حملات تروریستی مختل نشده است و ما با مقام‌های محلی همکاری می‌کنیم تا از وقوع تهدیدهای احتمالی جلوگیری به عمل آوریم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها