92 درصد از نمایندگان اروپا به محکوم کردن نظام بحرین رای دادند

کد خبر: 540317

پارلمان اروپا با اکثریت قاطع اعضای خود اقدامات اخیر نظام بحرین در حق مخالفان از جمله تشدید حکم علیه دبیرکل جمعیت الوفاق، بستن این جمعیت، بازداشت نبیل رجب و سلب تابعیت آیت الله عیسی قاسم و مسائل دیگر را محکوم کرد.

خبرگزاری ایسنا: به نقل از پایگاه اینترنتی مرآة البحرین، از میان 659 نماینده 606 تن از نمایندگان پارلمان اروپا یعنی به میزان 92 درصد از نمایندگان پارلمان به این مصوبه رای دادند.
در بیانیه پارلمان اروپا که امروز پنج شنبه صادر شده است "مجددا موج سرکوب‌های ادامه دار علیه مدافعان حقوق بشر، مخالفان سیاسی و جامعه مدنی و همچنین ایجاد محدودیت‌هایی برای حقوق اساسی در بحرین به شدت محکوم شده است".
پارلمان اروپا همچنین خواهان آزادی هر چه سریعتر و بی قید و شرط نبیل رجب، مدافع برجسته در زمینه حقوق بشر و شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق و دیگر فعالان در زمینه حقوق بشر شده است که به دلیل اقداماتشان در راستای برخورداری از حق خود در زمینه آزادی بیان و برگزاری تجمع و تشکیل جمعیت‌ها بازداشت شده‌اند.
در این بیانیه آمده است "دولت بحرین مسئول حفظ امنیت و سلامت تمامی بحرینی‌ها صرف نظر از دیدگاه‌های سیاسی یا رویکردهای آنهاست و اعضای پارلمان اروپا بر این باورند که ثبات بلندمدت در بحرین فقط از طریق ایجاد یک جامعه تعددگرا که به تنوع در این کشور احترام بگذارد، محقق می‌شود".
پارلمان اروپا نگرانی خود را نسبت به استفاده از قوانین مبارزه با تروریسم در بحرین بالاخص سلب تابعیت به عنوان یک ابزاری برای فشار سیاسی و مجازات‌ها ابراز کرد.
در بیانیه پارلمان اروپا آمده است: ما از مسئولان بحرینی می‌خواهیم اصلاحاتی را در قانون تابعیت اعمال کرده و تابعیت بیش از 300 تن از جمله مدافعان حقوق بشر، سیاستمداران، روزنامه‌نگاران و مراجع دینی برجسته که تابعیتشان سلب شده است بازگرداند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها