ترکیه تهدید به کنار کشیدن از توافق آوارگان با اروپا کرد

کد خبر: 550845

ترکیه تهدید کرد در صورتی که اتحادیه اروپا تا ماه اکتبر شرایط تردد بدون ویزای شهروندان این کشور به اتحادیه اروپا را فراهم نکند، این کشور به تعهدات خود در خصوص توافق با این اتحادیه درباره آوارگان و مهاجران غیر قانونی عمل نخواهد کرد.

خبرگزاری مهر: وزیر خارجه ترکیه تهدید کرد که کشورش در صورت اجرایی نشدن تردد بدون ویزای اتباع این کشور به اتحادیه، از توافق با اتحادیه اروپا درباره آوارگان خارج خواهد شد.
به گزارش راشا تودی، ترکیه تهدید کرد در صورتی که اتحادیه اروپا تا ماه اکتبر شرایط تردد بدون ویزای شهروندان این کشور به اتحادیه اروپا را فراهم نکند، این کشور به تعهدات خود در خصوص توافق با این اتحادیه درباره آوارگان و مهاجران غیر قانونی عمل نخواهد کرد.
«مولود چاوش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه گفت اجرای تعهدات از سوی کشورش درباره توافق آوارگان بستگی به اجرایی شدن تردد بدون ویزای اتباع ترکیه به کشورهای عضو اتحادیه اروپا از سوی این اتحادیه تا ماه اکتبر دارد. وی همچنین گفت: دولت ترکیه منتظر تعیین یک ضرب الاجل مشخص برای لغو ویزا است که این ضرب الاجل می تواند قبل یا نیمه ماه اکتبر باشد. وزیر خارجه ترکیه گفت اظهارات من یک تهدید نیست اما اگر ویزا حذف نشود ما مجبور خواهیم بود اجرای توافق ۱۸ مارس درباره آوارگان را متوقف کنیم و از آن عقب بکشیم.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها