کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر از دیدگاه امام علی برگزار می‌گردد

کد خبر: 564341

سازمان‌ملل و دیوان اوقاف شیعه عراق، بزودی اولین کنفرانس جهانی را به منظور بررسی اصول و ابعاد حقوق بشر از دیدگاه امام علی(ع) برگزار خواهند کرد.

کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر از دیدگاه امام علی برگزار می‌گردد
برگزاری کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر با محوریت دیدگاه امام علی(ع) سرویس بین‌الملل فردا:

به گزارش پایگاه خبری « نون »، دیوان اوقاف شیعه عراق درصدد است با همکاری سازمان‌ملل، کنفرانس جهانی در خصوص نقض حقوق بشر برگزار کند.

شایان ذکر است مقرر شده سند تاریخی نامه امام علی(ع) به مالک اشتر، که شامل اصول انسانی عمیقی است در این کنفرانس مورد بررسی قرار بگیرد.
بنا به نقل از یک منبع رسانه‌ای در دیوان اوقاف شیعه، دکتر «علی الخطیب» معاون دیوان با «یان کوبیچ» نماینده دبیرکل سازمان‌ملل در مقر «یونامی» در بغداد دیدار و با او در خصوص برگزاری این کنفرانس بحث و گفتگو کرد.
این نشست که در یکی از پایتخت‌های مشهور جهان بزودی برگزار خواهد شد، ابعاد و اصول انسانی حقوق بشر از دیدگاه امام علی ( ع) را مورد بررسی قرار می‌دهد.
گفتنی است این کنفرانس با عنوان «حقوق بشر بین نظریه‌های متفکران و آرمان‌های ستمدیدگان» برگزار خواهد شد.
این منبع رسانه‌ای در ادامه گفت: این کنفرانس نقش مهمی را در خصوص تبیین نقض حقوق بشر بویژه در خاورمیانه خواهد داشت و همچنین جهان را با نظریات والای دین اسلام در مورد حقوق بشر آشنا می‌سازد.
خبرگزاری نون در ادامه نوشت: دیوان اوقاف شیعه ضمن تأکید بر ضرورت داشتن چنین نشستی در شرایط بحرانی جهان امروز، گفت: در این کنفرانس نظریه‌پردازان سیاسی و کارشناسان بین‌المللی مشارکت خواهند داشت.
دکتر الخطیب در این زمینه اظهار داشت: نماینده دبیرکل سازمان‌ملل از این ایده بسیار استقبال کرد و آن را اقدامی نو و سازنده جهت اصلاح بسیاری از دیدگاه‌ها و باورهای غلط رایج در جامعه جهانی توصیف کرد.
گفتنی است مقرر شده برای برگزاری این کنفرانس و تعیین استانداردادهای آن، نمایندگانی از دیوان اوقاف شیعه و سازمان‌ملل حضور داشته باشند.
دکتر الخطیب در پایان دیدار، نسخه‌ای از نامه امام علی (ع) به مالک اشتر و همینطور نسخه‌ای از نهج البلاغه را به نماینده سازمان ملل اهدا کرد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها