همبستگی با حجاج ایران؛ حزب الله به حج نمی‌رود

کد خبر: 565877

یک منبع نزدیک به حزب الله لبنان گفت: "در اعتراض به ممانعت عربستان از اعزام حجاج ایرانی به خانه خدا در مراسم حج امسال، حزب الله اعضای خود را به حج نمی فرستند."

العالم: این منبع - که خواست نامش فاش نشود - به خبرگزاری "آناتولی" گفت: "حزب الله تصمیم گرفته است رهبران، اعضا و افراد خود را امسال به حج نفرستد."
وی تصریح کرد که حزب الله این تصمیم را در اعلام همبستگی با حجاج ایرانی که آل سعود مانع حضورشان در مناسک حج شده، گرفته است.
به گفته این منبع، البته ملاحظات امنیتی در مورد رهبران و اعضای حزب الله هم می تواند در این تصمیم دخیل باشد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت حج امسال تصریح کردند که سوء مدیریت مناسک حج از سوی آل سعود، ضرورت دور کردن این "شجره ملعونه" از اداره حرمین شریفین را می طلبد.
ایشان عربستان را متهم به جلوگیری از اعزام حجاج ایرانی به سفر حج کردند.
رهبر انقلاب اسلامی سکوت جهان اسلام در قبال شهادت بیش از 7 هزار حاجی در فاجعه منی را مورد انتقاد قرار داده و خاطرنشان کردند که سکوت در قبال جنایات آل سعود مصیبت بررگی برای امت اسلامی است.
حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران نیز پیش از این در جلسه هیئت دولت، عربستان را مسئول جلوگیری از اعزام زائران ایرانی به خانه خدا دانسته بود.
روحانی ضمن تأکید بر مانع تراشی عربستان در مسیر اعزام حجاج ایرانی، این امر را مانع اعزام حجاج ایرانی به خانه خدا و ادای مناسک حج دانست.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها