اسرائیل یکی از رهبران حماس را بازداشت کرد

کد خبر: 566009

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نوشت که پس از گذشت 6 سال و نیم از نشست ها و مذاکرات مربوط به ایجاد منطقه صنعتی و زراعی مدرن در اریحا، روز گذشته در این شهر نشستی با حضور طرف های فلسطینی –اسرائیلی و اردنی با حضور نماینده ژاپن به عنوان کشور حامی مالی این پروژه برگزار شد.

خبرگزاری تسنیم: رسانه های خبری رژیم صهیونیستی از نشست سه جانبه فلسطینی -اسرائیلی و اردنی در اریحا با هدف بررسی طرح ایجاد منطقه صنعتی و زراعی مدرن در این منطقه خبر دادند.
به گزارش رسانه های خبری فلسطین، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نوشت که پس از گذشت 6 سال و نیم از نشست ها و مذاکرات مربوط به ایجاد منطقه صنعتی و زراعی مدرن در اریحا، روز گذشته در این شهر نشستی با حضور طرف های فلسطینی -اسرائیلی و اردنی با حضور نماینده ژاپن به عنوان کشور حامی مالی این پروژه برگزار شد.

در این نشست حسن الشیخ وزیر امور شهری فلسطین، تسحای هنگبی وزیر صهیونیست و دکتر صالح خرابشه رئیس اجرایی وزارت برنامه ریزی اردن و وزیر کشور ژاپن حضور داشتند.

هدف از برگزاری این نشست، پیشبرد پروژه اقتصادی شهر اریحا با حمایت مالی دولت ژاپن برای ایجاد هزاران فرصت شغلی برای فلسطینیان عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، پروژه مذکور از 9 سال پیش بر روی میز است اما همواه موانعی برای اجرای آن وجود داشته است با این حال اخیرا پیشرفتی در اجرای این پروژه پس از دستیابی به توافقی برای ایجاد جاده مستقیم مواصلاتی به اردن جهت انتقال کالاها در صورت تولید در منطقه صنعتی مدرن، حاصل شد.

دادگاه عالی فلسطین توقف انتخابات محلی را اعلام کرد

دادگاه عالی فلسطین تصمیم گرفت که انتخابات محلی در کرانه باختری و نوار غزه که قرار بود در روز 8 اکتبر آینده برگزار شود، متوقف گردد.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که دادگاه های بدوی در غزه فهرست های انتخاباتی جنبش فتح در پنج حوزه انتخاباتی محلی را لغو کرد.

در همین رابطه یکی از رهبران بارز جنبش فتح امروز پنجشنبه گفت که این تصمیم دادگاه به دستور مستقیم محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین صادر شد.

این رهبر فتح که خواست نامش فاش نشود، اظهار داشت که در پرتو تحولات اخیر در نوار غزه و تصمیم دادگاه های بدوی برای لغو برخی فهرست های جنبش فتح، دستور رسمی توقف برگزاری انتخابات محلی در موعد مقرر صادر شد.

به گفته وی کمیته مرکزی جنبش فتح و شورای انقلابی آن بزودی نشست فوق العاده در شهر رام الله واقع در کرانه باختری برگزار کرده و طی آن موضوع به تعویق افتادن انتخابات محلی و طرح های فتح در این باره را بررسی خواهند کرد.

وی اشاره کرد که احتمال برگزاری انتخابات تنها در کرانه باختری و توقف آن در نوار غزه وجود دارد.

سامانه گنبد آهنین قادر به مقابله با موشک های قسام نیست

گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس از رهگذر انجام آزمایش های موشکی در راستای ارتقای توان موشکی خود تلاش می کند.

سایت صهیونیستی واللا گزارش داد که سامانه ضد موشکی گنبد آهنین ارتش اسرائیل قادر به مقابله با موشک های گردان های قسام نیست.

این منبع خاطرنشان ساخت که رزمندگان قسام طی دو روز گذشته بیش 20 مورد آزمایش موشکی را انجام داده اند. این منبع صهیونیستی نوشت که اکنون حماس در جهت توسعه و پیشرفته کردن تونل های مقاومتی و عملیاتی خود تلاش می کند.

در این سایت همچنین آمده است که حماس نزدیک به 40 میلیون دلار برای احداث تونل های مقاومتی و دفاعی و تهاجمی اختصاص داده است و نزدیک به 1500 تن از نیروهای این گردان ها در زمینه حفر این تونل ها فعالیت می کنند.

اسرائیل یکی از رهبران حماس را بازداشت کرد

اشغالگران صهیونیست بامداد امروز پنجشنبه احمد زید یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس در منطقه رام الله را بازداشت کردند.

نیروهای صهیونیستی پس از یورش به منزل این رهبر حماس در اردوگاه الجلزون واقع در شمال شهر رام الله، او را اسیر کردند.

احمد زید یکی از رهبران حماس در منطقه رام الله و یکی از تبعید شدگان به مرج الزهور در جنوب لبنان به شمار می رود، وی بارها به اسارت دشمن صهیونیستی درآمده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها