مشارکت فرانسه در عملیات آزادسازی موصل

کد خبر: 570008

رئیس‌جمهور فرانسه طی اظهاراتی از استقرار تجهیزات توپخانه فرانسه در شمال شهر موصل در عراق و آمادگی آن برای استفاده جهت آزادسازی این شهر خبر داد.

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهور فرانسه طی کنفرانسی مطبوعاتی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک اعلام کرد: «تجهیزات توپخانه‌ای که فرانسه در اختیار ارتش عراق قرار داده، در شمال موصل مستقر شده و آماده استفاده برای آزادسازی این شهر از دست گروه تروریستی داعش است.»
وی افزود: «تجهیزات توپخانه فرانسه در شمال موصل مستقر شده و آماده است که برای آزادسازی شهر موصل که از سال 2014 تاکنون تحت اشغال دست گروه ترویستی داعش است، مورد استفاده قرار گیرد.»
بر اساس این گزارش، وزیر دفاع فرانسه حدود دو هفته پیش اعلام کرد که واحدهای توپخانه خود را در عراق مستقر کرده و ناو هواپیمابر این کشور نیز در حال آماده شدن جهت حضور در خاورمیانه برای تقویت نیروهای خارجی و ارتش عراق برای بازپس‌گیری شهر موصل عراق از داعش است.
ارتش عراق و یگان ویژه این کشور به تدریج مواضعی را در اطراف 400 کیلومتری شمال بغداد با کمک نیروهای بین‌‌المللی باز پس گرفته‌اند.
فرانسه به عنوان اولین کشوری که به ائتلاف تحت رهبری آمریکا در عراق و سوریه پیوست، عملیات هوایی را در سوریه شدت بخشیده است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها