نظر مخالفان سوری درباره انتخاب ترامپ

کد خبر: 588632

مخالفان سوری مورد حمایت غرب امیدوار هستند تا اقدامات دونالد ترامپ پس از در دست گرفتن قدرت در ایالات متحده متفاوت از اظهارات پیشین وی درخصوص حل و فصل بحران سوریه باشد.

خبرگزاری ایسنا: نصر الحریری، عضو هیات سیاسی ائتلاف مخالفان سوریه در گفتگویی با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: مخالفان سوری امیدوار هستند که تحولی در تعامل آمریکا با مساله سوریه رخ دهد و آمریکا از مرحله مدیریت بحران وارد مرحله دست یابی به راه حل‌هایی برای بحران شود.
الحریری از آمریکا خواست تا به مسئولیت‌های خود به عنوان بزرگ‌ترین کشور در جهان عمل کند و تدابیر جدی را اتخاذ نماید که هدف اول و آخر آن تحقق انتقال سیاسی در سوریه و پایان دادن به کشتار در این کشور باشد.
وی در عین حال اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید آمریکا پیرامون مساله سوریه را غیر قابل قبول خواند.
در همین حال، جهاد مقدسی، رئیس فهرست مخالفان "قاهره-مسکو" اظهار امیدواری کرد که پیروزی ترامپ در انتخابات اجازه ازسرگیری همکاری آمریکا و روسیه را برای حل و فصل بحران سوریه بدهد.
وی تصریح کرد که مخالفان سوری امیدوار هستند که واشنگتن و مسکو همکاری‌شان را درخصوص سوریه از سربگیرند تا روند سیاسی در سوریه به پیش برده شود.
ترامپ گفته است که شکست دادن داعش برای وی نسبت به قانع کردن بشار اسد، رئیس جمهور سوریه جهت کنار رفتن از قدرت اولویت دارد.
ترامپ تصریح کرده است که اسد به صورت کارآمدی با تروریست‌ها مقابله می‌کند. وی درخصوص مخالفان سوری با اظهار تردید نسبت به ماهیت گروه‌هایی که واشنگتن از آنها حمایت می‌کند، نسبت به این امر هشدار داه است که نمایندگان آن مخالفان ممکن است حامی داعش باشند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها