مثلث آمریکا، امارات و فرانسه؛ حامیان کشتار عربستان در یمن

کد خبر: 593537

مجله آمریکایی «تایم» با بیان اینکه واشنگتن از نیروهای اشغالگر سعودی در مداخله نظامی علیه یمن حمایت کامل را دارد، اعلام کرد که این کشور در جنگ یمن دخالت مستقیم و نقش کلیدی را عهده دار است.

مثلث آمریکا، امارات و فرانسه؛ حامیان کشتار عربستان در یمن
کشتار عربستان در یمن
سرویس بین‌الملل فردا: پایگاه خبری «المنار» به نقل از روزنامه آمریکایی «تایم» نوشت: جنگ یمن، جنگی وحشیانه، بی رحمانه و ناعادلانه است که آمریکا در آن نقش مستقیم و کلیدی دارد.
این مجله آمریکایی در ادامه نوشت: بحران یمن در میان سر و صدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گم شد و به همین دلیل جنگ و ویرانی و قحطی، این کشور را به آرامی و به صورت خاموش مورد هدف قرار داده است.
مجله تایم ضمن تأکید بر عدم توجه افکار عمومی و بین‌المللی به تصاویر منتشر شده از یک دختر یمنی 18 ساله به نام «سعیده احمد» خاطر نشان کرد بحران جنگ یمن و پیامدهای آن بر مردم این کشور از توجه محافل بین‌المللی برخوردار نیست و انگار کسی دیگر تبعات جنگ عربستان در یمن را نمی‌بیند!
بنا به گزارش این نشریه آمریکایی، جنگ در یمن "با پشتیبانی نیروهای اطلاعاتی، لجستیکی، و ارائه مهمات و ذخایر جنگی از سوی آمریکا، امارت و فرانسه به عربستان صورت می‌گیرد".
مجله تایم همچنین می‌گوید: بکارگیری بمب‌های خوشه‌ای آمریکایی توسط عربستان علیه مردم یمن اعتراض و واکنش سازمان‌های حقوق بشر را به دنبال داشته است. گفتنی است هواپیماهای سعودی در تاریخ هشتم اکتبر سال گذشته، یکی از مراسم عزاداری را در صنعاء مورد هدف قرار دادند که منجر به کشته شدن 140 نفر و زخمی شدن بیش از 500 یمنی شد. تایم در ادامه نوشت: این اقدامات عربستان سعودی، آمریکا را تحت فشار قرار داده است.
تایم در پایان گفت: آمریکا چند هفته پیش - و طبق خواسته سعودی ها- در طرح حمایت از اجرای تحقیقات مستقل بین‌المللی جنایات جنگی در یمن شکست خورد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها