حلب در آستانه پاکسازی ۱۰۰ درصدی/ چرا تروریست‌ها بعد از فرار به ادلب نرفتند؟

کد خبر: 601312

اوضاع در حلب به گونه‌ای به نفع ارتش سوریه و نیروهای مقاومت پیش می‌رود که آمریکایی‌ها به همراه سران کشورهای عربی و البته مسئولین اتحادیه اروپا، چاره‌ای جز تقویت معارضین سوری، برای نفوذ در سایر مناطق سوریه و درگیر کردن ذهن ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در مناطقی غیر از حلب ندارند.

حلب در آستانه پاکسازی ۱۰۰ درصدی/ چرا تروریست‌ها بعد از فرار به ادلب نرفتند؟
تدمر
سرویس بین‌الملل فردا؛ مهدی خلسه: سوریه باز هم کارزار گروه‌های تروریستی شده است که واضح‌تر از هر زمان دیگر، مامور به اجرای فرامین حامیان خود شده‌اند.

اوضاع در حلب به گونه‌ای به نفع ارتش سوریه و نیروهای مقاومت پیش می‌رود که آمریکایی‌ها به همراه سران کشورهای عربی و البته مسئولین اتحادیه اروپا، چاره‌ای جز تقویت معارضین سوری، برای نفوذ در سایر مناطق سوریه و درگیر کردن ذهن ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در مناطقی غیر از حلب ندارند.

آخرین اخبار از سوریه حکایت از تسلط ارتش سوریه بر 95% از مناطق شرقی حلب دارد. پس از تصرف کامل منطقه باب المقام در شرق حلب، توسط نیروهای ارتش سوریه، امروز بزرگترین پایگاه تروریست‌های جبهه النصره در حلب، یعنی منطقه الشیخ السعید، به تصرف نیروهای مقاومت درآمد. نیروهای ارتش سوریه همچنین توانستند منطقه الصالحین واقع در الحلب القدیمه و محله الاصیله را به طور کامل پاکسازی کنند.
اکنون درگیری بین نیروهای ارتش سوریه و تروریست‌های جبهه النصره در محله‌های بستان القصر و الکلاسه ادامه دارد. درگیری‌هایی که به احتمال فراوان منجر به پیروزی نهایی نیروهای ارتش سوریه در شهر حلب و تسلط 100% بر مناطق و محله‌های مختلف شرق حلب خواهد شد. البته خوی وحشیگری تروریست‌ها و قتل غیر نظامیان در مناطق سیف الدوله و الاعظمیه کار را برای هجوم نهایی علیه آنها دشوار کرده است. بسیاری از فرماندهان نظامی و نیز کارشناسان سوری معتقدند که حلب، ظرف چند روز آینده، کاملاً از چنگال تروریست‌ها خارج خواهد شد. خبر خوشحال کننده دیگر، این بود که طی تصرفات دیروز و امروز صبح ارتش سوریه در حلب، به خصوص پاکسازی‌ها در منطقه بستان القصر، غیرنظامیان بیشتری توانستند از مهلکه شرق حلب خارج شده و به سمت مناطق امن پناه داده شوند. بیش از 13 هزار غیرنظامی از آغاز حملات باز پس گیری ارتش سوریه به شرق حلب، از این مناطق خارج شدند. در واقع سپر انسانی تروریست‌ها در حال از دست رفتن است.
اکنون تروریست‌های جبهه النصره در شرق حلب، یا به هلاکت رسیده‌اند یا جزو لیست 700 نفره‌ای هستند که ذلیلانه طی حملات هفته اخیر خود را تسلیم ارتش سوریه کرده‌اند یا در حال تلاش مذبوحانه در محدوده‌ای در شرق حلب هستند که تنها 5% شرق حلب را شامل می‌شود و یا در نهایت مجبور به فرار به سمت مناطق شمالی سوریه و مرز ترکیه هستند. هنوز اخبار مشخصی درباره چگونگی رفتار و تصمیم دولت ترکیه، درباره پناه دادن به تروریست‌های فراری از حلب در دست نیست.
چرا تروریست‌های جبهه النصره به سوی ادلب فرار نمی‌کنند؟
این نکته نیز بسیار جالب بود که تروریست‌های فراری از حلب، ابتدا مشتاق فرار و پناه بردن به ادلب بودند که به دلیل اختلاف شدید آنها با عبدالله المحیسنی، یکی از مهم‌ترین فرماندهان جیش الفتح در ادلب و تهدید آنها توسط المحیسنی به قتل، مجبور به فرار به شمال سوریه شده‌اند. اهمیت این اختلاف زمانی مشخص خواهد شد که وقتی ارتش سوریه برای شکستن محاصره شهرک‌های شیعه نشین الفوعه و کفریا در حومه ادلب و پس از آن برای آزادسازی ادلب و رقه به مناطق شمالی حلب روی می‌آورد، آیا همچنان تروریست‌های (به زعم آمریکا) میانه‌روی جیش الفتح توان مقابله با ارتش سوریه و نیروهای مقاومت را خواهند داشت؟ آخرین خبرهای شهرک‌های شیعه نشین الفوعه و کفریا، حکایت از دستگیری و اسارت سه عضو گروهک الواء المهاجرین و الانصار توسط نیروهای محلی این دو شهرک، در صبح امروز دارد. گروهکی که یکی از زیرمجموعه‌های جیش الفتح محسوب می‌شود.
اما در آن سوی میدان، در مرکز سوریه و در معرکه‌ای که به واضح‌ترین صورت ممکن توسط آمریکایی‌ها و با حمایت عربستان شروع شد، شهر تدمر، در نبردی سخت دو بار بین تروریست‌های داعش و ارتش سوریه دست به دست شد. دو روز قبل ابتدا تروریست‌های داعش با استفاده از فرصت به دست آمده از تمرکز نیروهای مقاومت در حلب، توانستند بخش ‌های مهمی از مناطق حومه تدمر و بخش‌هایی از مرکز شهر را تصرف کنند. دیروز این محاصره با تجدید قوای نیروهای سوری و اضافه شدن نیروهای کمکی، به ویژه نیروهای تیپ فاطمیون و البته حمایت‌های موشکی و خمپاره‌ای نیروهای نظامی روسی شکسته شد و دوباره نیروهای ارتش سوریه کنترل تدمر را به دست گرفتند. اما در اواخر شب گذشته تروریست‌های داعش با اضافه کردن 4000 نیروی تازه نفس و با استفاده از عقب‌نشینی ارتش سوریه از مواضع مهم شرق شهر تدمر اقدام به تصرف تدمر نمودند.
اعزام رزمندگان فاطمیون به سمت تدمر
داعش مدعی تصرف تدمر شد/ درگیری‌ها ادامه دارد
اخبار ضد و نقیضی درباره اوضاع تدمر تا صبح امروز منتشر می‌شود. تصرف داعش در تدمر را فقط سایت خبری الاعماق که از افراطی‌ترین رسانه‌های داعش محسوب می‌شود، منتشر کرده است. در هر صورت درگیری‌های شدیدی در منطقه سیلو در شرق تدمر، میادین نفتی جزل در شمال تدمر و تل البازویه در جنوب تدمر، بین تروریست‌ها و ارتش سوریه و نیروهای مقاومت وجود دارد. ارتش سوریه روستای مهم العامریه را به طور کامل از وجود داعش پاکسازی کرده است و تروریست‌ها همچنان از تصرف فرودگاه تدمر ناکام مانده‌اند.
داعش با تسلط بر برخی میادین نفت و گاز تدمر اوضاع مناطق مرکزی سوریه را به هم ریخته است. البته دیروز بمب‌افکن‌های روسی موفق به نابودی بیش از 60 تانکر حمل سوخت قاچاق داعش از تدمر به سمت ترکیه شده‌اند.
اقدامات آمریکا برای تحریک داعش برای حمله به تدمر
نقش آمریکا در تقویت داعش و تحریک‌ آنها برای حمله به تدمر، بسیار واضح است. آمریکایی‌ها بیشترین نقش را در سهولت انتقال تروریست‌های داعش از موصل و مرز عراق به سمت تدمر داشتند. تروریست‌هایی که اضافه شدن آنها به نیروهای داعشی که در مرکز سوریه حضور داشتند، نقش اساسی را برای تقویت مجدد داعش در سوریه و توان آنها برای حمله به تدمر را فراهم کرد. از طرف دیگر آمریکا به نیروهای مورد حمایت خود یعنی گروهک «نیروهای دموکراتیک سوریه» اجازه توقف حملات به داعش را در رقه داده‌ است. توقف حملات نیروهای دموکراتیک سوریه در رقه (پایگاه اصلی داعش) دلیلی به جز تحریک داعش برای حمله به سمت تدمر و پالمیرا برای از بین بردن تمرکز ارتش سوریه بر حلب نداشت.
گزارش‌ها نشان می‌دهد بعد از تسلط ارتش سوریه بر تدمر، دیروز حجم وسیعی از تجهیزات نظامی و تروریست‌های تازه نفس داعش از رقه به سمت مرکز سوریه و تدمر گسیل شدند که محصول این نقشه پلید تشدید درگیری‌ها در تدمر و انتشار اخبار ضد و نقیض از تسلط داعش در تدمر در صبح امروز بود. البته اخباری که فقط رسانه‌های داعش آن را تایید کردند.
به همه این حمایت‌های نظامی پشت پرده باید تصمیات سیاسی آمریکایی‌ها و نیروهای آنان در سازمان ملل را هم اضافه کرد. لغو تحریم ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی به تروریست‌های معارض دولت سوریه توسط کنگره آمریکا و اعلام دبیر کل سازمان ملل از موافقت تروریست‌ها با توقف درگیری‌ها در حلب، هر دو اقداماتی بودند که بعد از انتشار اخبار تسلط بی چون و چرای ارتش سوریه بر حلب صورت گرفت.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها