گفت‌وگوی تلفنی السیسی و مرکل

کد خبر: 614776

رئیس‌جمهور مصر صبح امروز جمعه با صدراعظم آلمان تلفنی گفت‌وگو و تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای را مورد بررسی قرار داد.

خبرگزاری فارس: «عبدالفتاح السیسی» و «آنجلا مرکل» در تماس تلفنی ضمن بررسی تحولات منطقه‌ای و بین‌الملل، قربانی شدن تعدادی از شهروندان دو کشور در حوادث تروریستی اخیر را به یکدیگر تسلیت گفتند.
دو طرف همچنین بر همبستگی برای مبارزه با تروریست که امنیت و سلامت شهروندان بی‌گناه را هدف قرار داده است، تأکید کردند.
طبق گزارش پایگاه الیوم‌السابع، السیسی و مرکل همچنین روابط دوجانبه را بررسی و بر پیشرفت این روابط در تمامی زمینه‌ها تأکید کردند.
بر اساس این گزارش، قرار است مرکل نیمه اول سال جاری میلادی در راستای تقویت روابط دو کشور به قاهره سفر کند.
رایزنی وزیر خارجه مصر با مقامات آلمان در برلین
وزیر خارجه مصر که به برلین سفر کرده است، صبح امروز با وزیر کشور آلمان دیدار و درباره پاره‌ای مسائل از جمله مبارزه با تروریسم گفت‌وگو کرد.
احمد ابوزید سخنگوی وزارت خارجه مصر اعلام کرد که سامح شکری صبح امروز جمعه با «توماس دیمزیر» وزیر کشور آلمان دیدار و درباره مسائل مختلف از جمله تلاش‌ّ‌های مربوط به مبارزه با تروریسم، همکاری و هماهنگی بین مصر و آلمان گفت‌‌وگو کرد.
موضوع امنیت پروازها و تلاش‌های مصر برای تقویت تدابیر امنیتی در فرودگاه‌های این کشور نیز از دیگر محورهای گفت‌وگوی شکری با وزیر کشور آلمان بود.
در این دیدار دو طرف همچنین تلاش‌های مصر در زمینه مبارزه با تروریسم به خصوص مبارزه با افراطی‌گری و تلاش‌های الازهر و دارالافتاء در این زمینه را مورد بررسی قرار دادند.
وزیر کشور آلمان گفت که آلمان از شیخ الازهر برای سفر به این کشور و سخنرانی برای جمع کثیری از شهروندان و فرهیخته‌گان آلمانی دعوت خواهد کرد.
دو طرف در این دیدار همچنین مهاجرت غیرقانونی و تأثیرات آن بر امنیت آلمان و اروپا و نیز هماهنگی بین دو کشور و امنیت پروازها را مورد بررسی قرار دادند.
شکری همچنین با «ادلگارد بولمن» معاون رئیس پارلمان آلمان دیدار کرد.
در این دیدار تحولات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی مصر از جمله برنامه اصلاحات اقتصادی و اجتماعی و چالش‌های مرتبط با آن بررسی شد و شکری بر اهمیت استمرار حمایت‌های شرکای استراتژیک آن برای اجرای این برنامه‌ها تأکید کرد.
ممنوعیت برگزاری تظاهرات در اطراف موسسات دولتی
وزارت کشور مصر برگزاری تظاهرات در فاصله 800 متری تمامی موسسات دولتی، دفاتر دیپلماتیک و موسسات امنیتی را ممنوع کرد.
این تصمیم وزارت کشور مصر در حالی اعلام شد که کمتر از دو هفته دیگر ششمین سالروز انقلاب 25 ژانویه مصر و سرنگونی رژیم حسنی مبارک است و با نزدیک شدن به این ایام دعوت مخالفان دولت برای برگزاری تظاهرات به خصوص در سایه خشم مردم از اعطای دو جزیره تیران و صنافیر به عربستان سعودی بیشتر شده است.
برگزاری تظاهرات علیه السیسی در اسکندریه
امروز جمعه مردم مصر با برگزاری تظاهراتی تحت عنوان «مصر فروشی نیست» در استان اسکندریه واقع در شمال این کشور، بر مصری بودن دو جزیره تیران و صنافیر تأکید کرده و خواستار پایان حکومت نظامی و آزادی زندانیان سیاسی شدند.
بر اساس این گزارش نیروهای امنیتی مصر به طور گسترده در میادین و خیابان‌های مختلف برای ممانعت از هر گونه اغتشاش و اعتراضات استقرار داشتند.
در شرق این شهر نیز تظاهرات‌کنندگان پرچم‌های مصر و تصاویر محمد مرسی و نیز تصاویر کشته‌شدگان و بازداشت‌شدگان استان اسکندریه را در دست داشتند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها