اسرائیل در جنگ با ایران تنهاست

کد خبر: 620676

«آموس یادلین»، رئیس مرکز تحقیقات امنیت ملی اسرائیل ضمن اشاره به ضرورت آمادگی تلاویو برای رویارویی با ایران و آماده شدن نظامی جهت جنگ احتمالی با این کشور برای هفت سال آینده، گفت: این همان چیزی است که ما می‌توانیم از دولت آمریکا که نسبت به قرارداد هسته‌ای با ایران پایبند نیست بخواهیم. وی همچنین بر عدم شرعیت و غیرقانونی بودن اقدامات آمریکا جهت لغو این پیمان با تهران، بدون کسب رضایت دیگر ابرقدرتها تأکید کرد.

سرویس بین‌الملل فردا: رونامه فرامنطقه ای «رأی الیوم» در مقاله‌ای به قلم «زهیر اندوراس» و به نقل از «آموس یادلین» رئیس مرکز تحقیقات امنیتی اسرائیل به هراس این رژیم از قدرت نظامی ایران اشاره کرد و گفت وی خواهان عدم شتاب در لغو قرارداد هسته ای با ایران است.
زهیر اندوراس در این مقاله نوشت: «آموس یادلین» رئیس مرکز تحقیقات امنیت ملی اسرائیل که وابسته به دانشگاه تلاویو است، در افتتاحیه سالانه کنفرانس این مرکز امنیتی تصریح کرد: مشکل کنونی، در وجود آرمان‌های متناقض، دور از دسترس و محال اسرائیل نهفته است، وی در ادامه گفت: مردم اسرائیل انتظار دارند که ارتش تلاویو طی سه ساعت یا حد اکثر سه روز بر دشمن خود فائق بیاید و درحالی‌که دشمن پرچم سفید خود را به نشانه تسلیم بالا برده باشد، تمام جهان ارتش اسرائیل را به دلیل پیروزی‌هایش تشویق کنند. این سخنان گفته یادلین است همان کسی که پیش‌تر رئیس بخش اطلاعات نظامی در ارتش اسرائیل بود.
رئیس مرکز تحقیقات امنیت ملی اسرائیل در ادامه تأکید کرد آنچه که به عنوان اصول اساسی، ثابت و حائز اهمیت در ارتش اسرائیل باید مطرح شود این است که پیروزی قاطع اسرائیل پس از جنگ شش روزه سال (1967) دیگر تکرار نمیشود، و چنین جنگی و شرایط آن دیگر رخ نخواهد داد، وی همچنین گفت: بر اسرائیل واجب است این مسأله مهم را درک کند که دشمنان نسبت به نقاط ضعف و قوت ما آگاهی کامل را دارند و در نتیجه جنگ ما با آنها بیش از انتظارات ما طول خواهد کشید و پیروزی ما بر آنها قطعی نخواهد بود.
از سوی دیگر، یادلین در این کنفرانس ضمن اشاره به تهدیدات خارجی و تنش‌های داخلی که اسرائیل با آنها مواجه است، گفت: اسرائیل باید برای ایجاد اعتماد دو جانبه بین تلاویو و واشنگتن تلاش کند. وی در ادامه با اشاره به این واقعیت که امریکا تنها متحد وهم‌پیمان قابل اعتماد اسرائیل است، تصریح کرد: هر کس که این حقیقت را درنیابد نمی‌تواند اهمیت بسیار بالای آمریکا را برای اسرائیل درک کند.
رأی الیوم در ادامه به نقل از یادلین گفت: رئیس مرکز تحقیقات امنیت ملی اسرائیل ضمن اشاره به تهدیدات جمهوری اسلامی ایران برای امنیت و ثبات اسرائیل، تصریح کرد: در حال حاضر ایران، تنها تهدید واقعی دولت یهودی به شمار می‌رود. وی در خصوص گروه تروریستی «داعش» گفت: "داعش یک سازمانی تروریستی است و اسرائیل مدتهای مدیدی است که با گروه‌های تروریستی که فاقد تجهیزات نظامی مانند تانک، هواپیما و دفاع هوایی بوده‌اند همزیستی داشته است"! وی در ادامه مدعی شد که اسرائیل برای رویارویی و مبارزه با داعش تنها نیست ولی برای مواجهه با ایران تنهاست!
یادلین به مناسبت بازگشایی مجدد قضیه توافق هسته‌ای ایران توسط «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، گفت: نباید برای لغو این قرارداد هسته‌ای شتاب کرد.
از سوی دیگر، رئیس مرکز تحقیقات امنیت ملی اسرائیل ضمن اشاره به ضرورت آمادگی تلاویو برای رویارویی با ایران و آماده شدن نظامی جهت جنگ احتمالی با این کشور برای هفت سال آینده، گفت: این همان چیزی است که ما می‌توانیم از دولت آمریکا که نسبت به قرارداد هسته‌ای با ایران پایبند نیست بخواهیم. وی همچنین بر عدم شرعیت و غیرقانونی بودن اقدامات آمریکا جهت لغو این پیمان با تهران بدون کسب رضایت دیگر ابرقدرتها تأکید کرد.
یادلین در پایان سخنان خود به سختی شرایط اسرائیل برای دستیابی به پیروزی در جنگ‌های احتمالی آینده اشاره کرد و گفت: شرایط در حال حاضر کاملا تغییر کرده و دشمنان همه چیز را در مورد قدرت اسرائیل و تجهیزات نظامی آن می‌دانند.
ژنرال «امیر اشل»، فرمانده نیروی هوایی اسرائیل که در این کنفرانس حضور داشت، گفت: تجهیزات سلاح‌های هوایی اسرائیل در منطقه خاورمیانه پیشتاز است و با تجهیزات نظامی پشرفته ارتش‌های بین‌المللی قابلیت رقابت دارد، وی همچنین گفت: با وجود تغییراتی که در روند ماهیت جنگ‌ها بوجود آمده ولی عملکرد مقتدارانه سلاح‌های نیروی هوایی اسرائیل- بدون در نظر گرفتن توان سلاح‌های زمینی و دریایی- همچنان حائز اهمیت است.
فرمانده نیروی هوایی اسرائیل در خصوص کشورهایی که ممکن است در آینده نزدیک به دشمن دولت یهودی مبدل شوند هشدار داد و گفت: طی سال‌های اخیر کشورهای خاورمیانه خریدهای تسلیحاتی خود را از جهان غرب افزایش داده و قیمت قراردادهای نظامی آنها به به 200 میلیارد دلار می‌رسد. وی گفت مسأله فقط مربوط به بررسی ورود کمیت فراوان سلاح به خاورمیانه نیست، بلکه موضوع اصلی کیفیت و نوع سلاح‌های توسعه یافته‌ای است که وارد این منطقه شده است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها