وضعیت برای دولت مستعفی یمن پیچیده شد

کد خبر: 628609

منابع رسانه‌ای می‌گویند، یکی از افسران وابسته به دولت مستعفی یمن در فرودگاه عدن در جنوب این کشور از دستورات سرپیچی کرده و آشوبی بر پا شده است.

خبرگزاری فارس: منابع رسانه‌ای از تنش و آشوب در فرودگاه بین‌المللی در عدن در جنوب یمن خبر می‌دهند.
وبگاه خبری «بانوراما الشرق الاوسط» خبر داد که عصر جمعه (10 فوریه) مسئول نیروهای نظامی حاظر در فرودگاه اجازه پرواز و فرود هواپیماها در این فرودگاهها را نداد.
منابع محلی در یمن گفته‌اند که فرمانده این نیروها، خواستار پرداخت حقوق معوق خود هستند و حتی از نماینده و نیروهای اعزامی «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی، تبعیت نکرده است.
طبق این خبر، فرمانده مذکور، تاکنون از دستورات هادی سرپیچی کرده و وضعیت پیش‌آمده در فرودگاه عدن، حکایت از آشوبی دارد که ممکن است به برخورد و تقابل نظامی کشیده شود.
فرودگاه عدن یکی از فرودگاه‌های مهم نظامی، اقتصادی و مدنی یمن است و آشفته شدن عملکرد آن، وضعیت را برای دولت مستعفی که تلاش می‌کند خود را بر عدن مسلط نشان بدهد، پیچیده خواهد کرد.
پس از عقب‌نشینی و خروج ارتش و نیروهای انصارالله یمن از استان‌های جنوبی که عربستان و دولت مستعفی، شبه‌نظامیان خود را در آن مستقر کردند، شاهد قدرت گرفتن عناصر القاعده و هم‌پیمان با داعش و به تبع آن آشفتگی و ناامنی است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها