۷کشته و ۳۲۰ زخمی در جریان تظاهرات امروز بغداد

کد خبر: 628620

استاندار بغداد و فرماندهی پلیس عراق اعلام کردند که در جریان درگیری میان معترضان و نیروهای امنیتی 7 تن از جمله 2 پلیس کشته شده و 320 تن دیگر زخمی شده‌اند.

۷کشته و ۳۲۰ زخمی در جریان تظاهرات امروز بغداد
خبرگزاری فارس: «علی التمیمی» استاندار بغداد اعلام کرد که در جریان تظاهرات و اعتراضات امروز طرفداران مقتدی صدر در میدان التحریر و اطراف منطقه سبز بغداد، چهار تن کشته و 320 نفر هم زخمی شده‌اند. به نوشته پایگاه خبری شبکه السومریه، التمیمی با صدور بیانیه‌ای همچنین اعلام کرده که 79 تن از زخمی‌ها بر اثر شلیک تیر بوده است. پس از آن فرماندهی پلیس عراق، تعداد کشته‌ها را هفت تن از جمله دو پلیس اعلام کرده است. استاندار بغداد با قانونی دانستن تظاهرات امروز و اینکه با قانون اساسی منطبق بود، گفته است که فضای مسالمت‌آمیزی بین نیروهای امنیتی و معترضان حاکم بود اما برخی تلاش کردند تا فضا را متشنج کنند و در این میان برخی از نیروهای امنیتی به سوی معترضات گاز اشک آور پرتاب کرده و به سوی آن‌ها شلیک کردند.
۷کشته و ۳۲۰ زخمی در جریان تظاهرات امروز بغداد
از صبح امروز هزاران تن از شهرهای مختلف عراق با اتوبوس خود را به بغداد رسانده‌اند تا در این تجمع بزرگ شرکت کنند. معترضان خواستار اصلاح قوانین کمیساریای عالی انتخابات، تغییر اعضای «فاسد» آن و تدوین قانون جدیدی برای انتخابات هستند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها