امیدواری چین به حل اختلافات ایران و عربستان

کد خبر: 641396

وزیر خارجه چین ابراز امیدواری کرده است که ایران و عربستان سعودی بتوانند اختلافات و مشکلات دوجانبه را از طریق گفتگو حل و فصل کنند.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از رویترز، وانگ یی وزیر خارجه چین در سخنانی تاکید کرد که چین دوست ایران و عربستان سعودی است و من امیدوارم که دو کشور بتوانند مشکلات و اختلافات خود را از طریق گفتگو حل و فصل کنند.
این اظهارات وزیر خارجه چین در آستانه سفر شاه عربستان به پکن بیان شده است. چین علی رغم وابستگی شدید به نفت خاورمیانه، نقش سیاسی کمرنگی در منطقه ایفا می کند. ولی دولت چین طی سال های اخیر تلاش بیشتری را برای فعال کردن دیپلماسی خود در منطقه به خصوص با هدف پایان دادن به جنگ سوریه آغاز کرده است.
چین سعی کرده است تا رفتار محتاطانه ای در قبال بحران سوریه و یمن داشته باشد چرا که روابط نزدیکی با ایران و عربستان سعودی دارد. ژی جین پینگ رئیس جمهور چین ژانویه سال گذشته به ایران و عربستان سعودی سفر کرده است.
وانگ در ادامه تصریح کرد: چین از سفر سلمان شاه عربستان به این کشور استقبال می کند.
وی به تاریخ دقیق این سفر اشاره نکرده ولی منابع آگاه در پکن اعلام کرده اند که این سفر پس از پایان نشست سالیانه پارلمان چین در چهارشنبه آینده انجام خواهد شد.
وزیر خارجه چین گفت: ما امیدواریم که عربستان سعودی و ایران بتوانند مشکلاتی را که اکنون بین دو کشور وجود دارد از طریق رایزنی های دوستانه و برابر حل و فصل کنند. چین دوست عربستان و ایران است و اگر لازم باشد حاضر است تا نقش ضروری را ایفا کند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها