افزایش تدابیر امنیتی در فرودگاه کویت

کد خبر: 647843

وزارت کشور کویت ازاتخاذ تدابیر امنیتی شدید در فرودگاه این کشور و استقرار نیروهای امنیتی بیشتری از بیم وقوع هرگونه حوادث خرابکارانه خبر داد.

ایرنا: اداره کل عملیات امنیتی وزارت کشور کویت دستورات لازم را برای استقرار 200 نیروی امنیتی در فرودگاه کویت برای افزایش ضریب ایمنی آن اتخاذ کرده است.
وزارت کشور کویت همچنین به کارگیری تجهیزات بازرسی جدید با هدف مقابله با هرگونه حوادث تروریستی و خرابکارانه را در دستور کار خود قرار داد.
براین اساس مسئولان بخش امنیتی فرودگاه کویت با امضای قراردادی تجهیزات بازرسی نوینی را با هدف بازرسی دقیق ساک های مسافران تهیه می کند که قادر خواهند بود در مدت هرساعت 3 هزار ساک را به طور دقیق بازرسی کنند.
سازمان ملی هواپیمایی کویت یادآورشد که این دستگاه ها دارای امتیاز بالای کیفیت از اتحادیه اروپا است.
مسئولان وزارت کشور کویت پیشتر به صورت رسمی فعالیت و همکاری خود را با یک شرکت امنیتی انگلیسی جهت تأمین امنیت فرودگاه کویت آغاز کرده بودند.
این اقدام ازسوی وزارت کشور کویت پس از آن انجام شد که فرودگاه کویت طی ماه های اخیر از نظر ضریب امنیتی مورد انتقاد شدید تعدادی از کشورهای غربی قرار داشت و دولت آمریکا از توقف پروازهای مستقیم خود به کویت سخن گفته بود.
ازسوی دیگر شرایط امنیتی خاص حکمفرما برکویت و حضور تعداد زیادی از عناصر تروریستی داعش و النصره که تابعیت کویتی داشته و پس ازحضور درعراق و سوریه اکنون به کشورشان بازگشته اند و درسطح شهر زیر نظر نیروهای امنیتی تردد می کنند٬ شرایط را برای نیروهای امنیتی دشوار کرد.
یکی از مسائل مهم درخصوص این شرکت در کویت٬ دسترسی آن به تمامی اطلاعات محرمانه فرودگاهی و ورود و خروج مسافران است که خود یک امر مرتبط با امنیت ملی کویت بوده و انتقاداتی نیز در این کشور برای نوع فعالیت شرکت فور اس بریتانیا به وجودآورده است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها