کنگره پاراگوئه‌ در آتش خشم معترضان سوخت! +تصاویر

کد خبر: 648860

مردم پاراگوئه که به تصمیم سنا برای صدور مجوز حضور مجدد رئیس‌جمهور در رقابت‌های انتخاباتی اعتراض دارند، به ساختمان سنا حمله بردند و آن را به آتش کشیدند.

کنگره پاراگوئه‌ در آتش خشم معترضان سوخت! +تصاویر
خبرگزاری فارس: مردم پاراگوئه که از عزم «هوراکیو کارتز» رئیس‌جمهور این کشور برای حضور در دور بعدی انتخابات ریاست‌جمهوری و موافقت سناتورها برای بررسی محرمانه این تقاضا خشمگین شده‌اند، به ساختمان سنا یورش بردند. البته معترضان پیش از یورش، یک روز کامل در اطراف ساختمان سنا تجمع کرده‌ بودند ولی وقتی خبر موافقت 25 سناتور با حضور مجدد رئیس جمهور در رقابت‌های انتخاباتی در میان جمعیت پیچید، آتش خشم شعله‌ور شد و ساختمان سنا را در خود سوزاند. سنای پاراگوئه 45 عضو دارد و آقای رئیس‌جمهور برای حضور مجدد در دور رقابت‌های انتخاباتی، تنها به 23 رأی نیاز داشت. پلیس برای دور کردن معترضین از ساختمان در حال سوختن سنا، از گلوله‌های پلاستیکی استفاده کرده است.
مردم عادی در این اعتراض تنها نیستند؛ سناتور «دزیره ماسی» به رویترز گفته: «دارند کودتا می‌کنند. ما مقاومت می‌کنیم و مردم را هم به مقاومت فرامی‌خوانیم.» با به آتش کشیدن وسائل موجود در طبقه اول سنا، آتش به دیگر قسمت‌های ساختمان سرایت کرده است؛ آنطور که پلیس محلی می‌گوید، برخی از سناتورها و خبرنگاران، در اثر آتش‌سوزی و دود حاصل از آن، مصدوم شده‌اند. مردم معترض هم زخم‌هایی برداشته‌اند؛ شلیک گلوله‌های پلاستیکی به مجروح شدن برخی از معترضان از جمله «رافائل فیلیزولا» وزیر کشور سابق و از مخالفان رئیس‌جمهور فعلی منجر شده است. ملت پاراگوئه خاطرات تلخی از زمامداری 30 ساله «آلفردو استروئنسر» دیکتاتور پیشین این کشور دارند؛ پس برای جلوگیری از به پا خواستن دیکتاتوری دیگر، در سال 1992 قانونی در این کشور تصویب شد که به هر فرد تنها برای یک دوره متناوب، اجازه تکیه زدن بر کرسی ریاست‌جمهوری را می‌دهد. رئیس‌جمهور فعلی اما با اخذ نظر موافق برخی سناتورها، مجوز موردی برای حضور مجدد در رقابت‌های انتخاباتی سال 2018 گرفته است. این مجوز سنا البته میبایست در شورای نمایندگان که مرجعی بالاتر از سناست، تصویب شود. این شورا 80 عضو دارد و بیش از نیمی از اعضای آن (44 نفر) حامی رئیس‌جمهور فعلی هستند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها