چرا آمریکا به فرودگاه نظامی «شعیرات» حمله کرد؟

کد خبر: 651964

شبکه تلویزیونی دولتی «روسیا الیوم» تاکنون دو بار گزارش مستند از نصب تجهیزات حفاظتی نظامی جدید در این فرودگاه تهیه کرده است. در این دو گزارش به تاریخ های می 2016 و فوریه 2017، ارگان رسمی کرملین از نصب تجهیزات فوق پیشرفته ضد رادار و ضدموشکی خبر داده بود.

چرا آمریکا به فرودگاه نظامی «شعیرات» حمله کرد؟
پایگاه هوایی شعیرات سرویس بین الملل فردا: بامداد دیروز، ترامپ نخستین فرمان هجوم نظامی خود را به عنوان رییس جمهور آمریکا صادر کرد و بلافاصله موشک‌های تاماهاوک، فرودگاه «شعیرات» در شرق استان حمص را هدف قرار دادند. در این گزارش، با جایگاه و اهمیت فرودگاه شعیرات تشریح می‌شود.
فرودگاه نظامی شعیرات در فاصله ۳۱ کیلومتری جنوب شرقی شهر حمص در مرکز سوریه قرار دارد. این فرودگاه دارای دو باند بزرگ پروازی و حدود ۴۰ آشیانه برای پارکینگ بمب‌افکن‌هاست. این آشیانه‌ها از نوع بتنی بسیار سخت بوده و در صورت اصابت موشک به سقف آن، بمب‌افکن آسیب جدی نمی‌بیند.
طی شش سال جنگ داخلی سوریه، فرودگاه شعیرات از فعال‌ترین فرودگاه‌های نظامی ارتش سوریه بوده؛ به طوری که در بیانیه‌های رسمی ارتش سوریه جزء ۵ فرودگاهی قلمداد شده که بیش‌ترین میزان سورت پروازی از آن‌جا کلید خورده است. بنا بر آمار منتشره از سوی معارضین مسلح، در دو ماه نخست سال جدید میلادی، فرودگاه شعیرات فعال‌ترین پایگاه هوایی ارتش سوریه و متحدین بوده است.
در فرودگاه شعیرات، بمب‌افکن‌های میگ ۲۳ ، میگ ۲۵، سوخوی ۲۲، سوخوی ۲۵ و تعدادی هواپیمای رده پایین‌تر و هلی‌کوپتر قرار دارند. هم‌چنین این فرودگاه مجهز به سامانه موشکی سام۶ و رادارهای فوق پیشرفته‌ای است که یک ماه قبل هواپیمای مهاجم اشغالگران صهیونیست را در جریان پرواز به سمت تدمر هدف قرار داد.
در فرودگاه شعیرات، اردوگاه‌های آموزشی پیشرفته‌ای قرار دارد که در آن دوره‌های آموزشی کار با اسلحه‌های سنگین و متوسط برگزاز می‌شود. مقر مرکزی لشکر ۲۲ (الفرقة ۲۲) و هنگ ۵۰ (لواء ۵۰) نیروی هوایی نیز در این فرودگاه قرار دارد.
در اواخر سال ۲۰۱۵ ، روسیه با ورود به این فرودگاه یک باند جدید برای آن ساخت تا بتواند سهولت بیش تری برای استفاده از بمب‌افکن‌های خود ایجاد کند. به این ترتیب در سال ۲۰۱۶ ، فرودگاه شعیرات به اصلی‌ترین پایگاه نیروی هوایی ارتش سوریه برای دفاع در برابر داعش در منطقه تدمر و استان‌های رقه و دیر الزور تبدیل شد.
شبکه تلویزیونی دولتی «روسیا الیوم» تاکنون دو بار گزارش مستند از نصب تجهیزات حفاظتی نظامی جدید در این فرودگاه تهیه کرده است. در این دو گزارش به تاریخ های می 2016 و فوریه 2017، ارگان رسمی کرملین از نصب تجهیزات فوق پیشرفته ضد رادار و ضدموشکی خبر داد. با این حال در جریان حمله موشکی آمریکا به فرودگاه شعیرات، این سامانه دفاعی کم ترین واکنشی از خود نشان نداد!
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها