حمله موشکی وجهه دیگری از واشنگتن را نشان داد

کد خبر: 653585

تحلیل گر مسائل جهان عرب در النهار درباره حمله اخیر موشکی ترامپ به سوریه نوشت: این حمله موشکی محور اتحادی را که از حکومت سوریه آغاز می‌شود و تا تهران و مسکو و بیروت امتداد دارد هوشیار کرد.

روزنامه خراسان: تحلیل گر مسائل جهان عرب در النهار درباره حمله اخیر موشکی ترامپ به سوریه نوشت: این حمله موشکی محور اتحادی را که از حکومت سوریه آغاز می‌شود و تا تهران و مسکو و بیروت امتداد دارد هوشیار کرد.
اکنون همه محاسباتی که درگذشته درباره آمریکا می‌شد کنار گذاشته شد و محاسبات تازه‌ای صورت گرفته است. با حمله موشکی ترامپ ، تاریخ مضطرب خاورمیانه وارد مرحله تازه‌ای شد که می‌توان آن را به قبل و بعدازآن در تعاملات دولت ترامپ با بحران سوریه تقسیم کرد. این اتفاق سبب شد تا وجهه آمریکا به‌طور ریشه‌ای نسبت به سال 2013، زمانی که باراک اوباما در کاخ سفید بود، تغییر کند. حالا در سال 2017 می‌توان گفت که رئیس‌جمهور جدید آمریکا، سیاستی مغایر باسیاست خلف خود در قبال بحران سوریه در پیش‌گرفته است.
خلاصه این‌که این بار می‌توانیم بگوییم که آمریکا فقط حرف نمی‌زند بلکه بر اساس آن چه انجام داده، عمل هم می‌کند. بسیاری از سیاستمداران که روابطی با دمشق و مسکو دارند، قبل از حادثه شیمیایی، برای مواضع دوستانه ترامپ در قبال رأس حکومت سوریه هلهله سر دادند و آن را تحولی به سود اسد در طولانی‌مدت دانستند. در مقابل همه مخالفان حکومت اسد در لبنان و جهان با تلخی و نگرانی موضوع را دنبال کردند و ترسیدند که راه‌حل بحران سوریه به شکل دیگری رقم بخورد.
آن چه باید در این میان درباره حمله بی‌سابقه آمریکا به سوریه مدنظر داشت، مجموع اهدافی است که واشنگتن در پی این حمله درآن‌واحد به‌دست آورده است. بارزترین آن ها وادار کردن مسکو قبل از سفر پیش روی وزیر امور خارجه آمریکا به روسیه به تنظیم خود با قواعد دولت ترامپ است. در لبنان همچنین این فکر مطرح است که مبادا اظهاراتی که ترامپ بعد از حادثه شیمیایی داشت شامل تهدیدهای گسترده‌تری شده و دامنه آن به حزب‌ا... نیز کشیده شود.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها