بازتاب ثبت نام قالیباف در رسانه‌های بین المللی

کد خبر: 655723

وعده‌های انتخاباتی شهردار تهران مبنی بر افزایش بیش از دو برابری سرانه درآمد و همینطور ایجاد پنج میلیون شغل در کشور، به عنوان مهم‌ترین بخش سخنان انتخاباتی وی مورد توجه رسانه‌ها جهانی قرار گرفته است.

بازتاب ثبت نام قالیباف در رسانه‌های بین المللی
قالیباف
سرویس بین‌الملل فردا: انتخابات ریاست جمهوری ایران بی‌شک یکی از سوژه‌های مهم اغلب رسانه‌های معتبر بین‌المللی است. در جریان ثبت نام کاندیداهای انتخابات آتی در وزارت کشور، اتفاقاتی چون ثبت نام بیش از 1600 نفر برای پست ریاست جمهوری، شرکت محمود احمدی نژاد در این انتخابات و نیز حضور ناگهانی و لحظه آخری محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در وزارت کشور برای ثبت نام در انتخابات حاشیه‌های زیادی را برای رسانه‌های خارجی ایجاد کرد.

در این بین خبرگزاری فرانسه (AFP) در گزارشی با اشاره به ثبت نام محمدباقر قالیباف، شهردار تهران برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، علت اقدام او در ثبت نام در لحظات آخر و حضور در وزارت کشور را به بررسی درخواست‌هایی که به وی برای ثبت نام می‌شد، مربوط دانست. خبرگزاری فرانسه در معرفی قالیباف، از او به عنوان یک کهنه سرباز جنگی، فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و رئیس سابق پلیس در ایران یاد کرده است. البته ثبت نام اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در لحظات پایانی برای شرکت در انتخابات، از دیگر اتفاقات هیجان برانگیز روز آخر ثبت نام ریاست جمهوری در ایران از نگاه این خبرگزاری بوده است. نام قالیباف در اکثر رسانه‌های خارجی در کنار نام سید ابراهیم رئیسی، به عنوان گزینه‌های اصولگرایان در انتخابات مطرح شده است و وعده‌های انتخاباتی شهردار تهران مبنی بر افزایش بیش از دو برابری سرانه درآمد و همینطور ایجاد پنج میلیون شغل در کشور، به عنوان مهم‌ترین بخش سخنان انتخاباتی وی مورد توجه رسانه‌ها جهانی قرار گرفته است. همچنین شبکه خبری فرانس 24، در گزارشی مغرضانه اعلام کرد که شهردار تهران با وجود تعداد زیادی از ادعاهایی که مدعی بودند، «او نمی‌آید» بالاخره برای سومین بار و در آخرین لحظات اقدام به ثبت نام در انتخابات نمود. علاوه بر این، فرانس 24 با یادآوری رقابت حسن روحانی، رئیس جمهور فعلی ایران و محمدباقر قالیباف، در دوره قبلی انتخابات ریاست جمهوری، مدعی شد که انتقادات روحانی به قالیباف درباره وقایع تابستان سال 1999 موجب پیروزی وی در انتخابات چهار سال قبل بوده است.. البته همچنان موضوع جنجال برانگیز ثبت نام محمود احمدی نژاد برای شرکت در انتخابات، بیش از سایر موضوعات رسانه‌های خارجی زبان را مشغول خود کرده است. فرانس 24 در این باره نوشت که محمود احمدی نژاد با ثبت نام در انتخابات در مقابل نصیحت رهبر ایران (آیت الله خامنه‌ای) ایستاد و برخی اصولگرایان این اقدام او را یک خودکشی سیاسی و برخی دیگر تلاش برای تحت فشار گذاشتن شورای نگهبان برای تایید صلاحیت حمید بقایی قلمداد می‌کنند.

احمدی نژاد

خبرگزاری رویترز هم در گزارشی از زبان سعید لیلاز، اقتصاددان اصلاح طلب نوشت که جریان احمدی‌نژاد در ایران همچنان زنده است و وی هنوز در بین اقشار کم‌درآمد ایرانی طرفدار دارد. البته محمود احمدی نژاد در مصاحبه‌ای با خبرگزاری آسوشیتدپرس، خود خبرساز شده بود و با بیان این مطلب که ایران کشور قدرتمندی است و اشخاصی همچون ترامپ نمی‌توانند به آن صدمه بزنند، واکنش‌های رسانه‌ای زیادی به خود متوجه کرد. احمدی نژاد در این مصاحبه درباره توافق هسته‌ای ایران بیان کرد که مشکل برجام، نوع اعلامیه دو طرف درباره این توافق بوده است. احمدی نژاد این‌گونه توضیح داد که دو طرف این قرارداد جوری وانمود کردند که گویا با این توافق، همه مشکلات تاریخی بین این دو کشور حل خواهد شد، درحالی که گذر زمان نشان داد این ادعا نادست بوده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها