روسیه در حال تسخیر قلب و ذهن جوانان عرب است

کد خبر: 667362

نگاهی عمیق تر به این نظرسنجی نشان می دهد که نتایج وخیم تری برای آمریکا وجود دارد. علاوه بر این که این نظرسنجی نشان می دهد که اعتماد جوانان عرب به آمریکا کاهش پیدا کرده است، احساسات ضدآمریکایی این جوانان نسبت به قبل بیش تر شده است.

روسیه در حال تسخیر قلب و ذهن جوانان عرب است

محبوبیت پوتین

سرویس بین‌الملل فردا:‌ نشریه اینترنتی آمریکن اینترست در گزارشی پیرامون تاثیر روسیه در میان جوانان عرب به نتایج یک نظرسنجی انجام شده اشاره کرده است که برخی از جزئیات آن در ادامه خواهد آمد.

برخی نظرسنجی های انجام شده از مردم جوان عرب نشان دهنده اخبار بدی برای آمریکا و متحدین آن است. این تحقیق جدید نشان می‌دهد که در نبرد برای تسخیر قلب و ذهن مردم جوان جهان عرب روسیه توانسته است گوی سبقت را از آمریکا برباید.

فاینشنال تایمز در این باره می نویسد: پیمایش سالانه جدیدی که منتشر شده نشان می دهد که تعداد کسانی که روسیه را به عنوان متحدی قابل اعتماد می شناسند رشد قابل توجهی داشته و در واقع از 9 درصد در سال 2016 جوانان علاقه بیش تری به این کشور پیدا کرده و این درصد به 21 رسیده است.

در طرف مقابل آمریکا قرار دارد که از 25 درصد به 17 درصد کاهش پیدا کرده است. در واقع این مساله نشان می دهد که روی کار آمدن ترامپ در آمریکا اعتماد جوانان به این کشور را به شدت کاهش داده است. تقریبا دو سوم کسانی که در این نظرسنجی شرکت کرده اند، یعنی 64 درصد رئیس جمهوری ترامپ را دوره ای نگران کننده، همراه با ترس و یا عصبانیت توصیف کرده اند.

نگاهی عمیق تر به این نظرسنجی نشان می دهد که نتایج وخیم تری برای آمریکا وجود دارد. علاوه بر این که این نظرسنجی نشان می دهد که اعتماد جوانان عرب به آمریکا کاهش پیدا کرده است، احساسات ضدآمریکایی این جوانان نسبت به قبل بیش تر شده است. این فاکتور در نظرسنجی امسال رشدی قابل توجه و 17 درصدی داشته و این در حالی است که در برخی کشورهای عرب این احساس رشدی دو برابری داشته است.

به نظر می رسد که مخالفت با ترامپ مهم ترین فاکتور در این زمینه باشد چرا که 70 درصد مردمی که به این نظرسنجی پاسخ داده اند ترامپ را رئیس جمهوری ضد مسلمانان دانسته اند و 25 درصد آن ها گفته اند که روی کار امدن ترامپ مهم ترین تاثیر را بر جهان عرب طی 5 سال آینده خواهد گذاشت. البته واضح است که نمی توان همه تقصیر این افت اعتماد و احساس دشمنی را بر گردن ترامپ انداخت. اعتماد جهان عرب به آمریکا در زمان اوباما نیز رو به کاهش بود درحالی که به طور همزمان روسیه در حال بازیابی تصویر خودش به عنوان قدرتی بزرگ بود. در واقع یکی از مهم ترین دلایل کاهش اعتماد جهان عرب به آمریکا رشد روسیه بوده است چرا که از نظر مرد، روسیه در برابر آمریکا شریک قابل اعتماد تر و با وفا تری است.

کیم گاتس در این باره می گوید: دلیل این که آمریکا در این حوزه افت داشته و روسیه رشد این است که مردم علاقه دارند کشورشان شریک قابل اعتمادی داشته باشند که بتوانند به آن تکیه کنند. مردم جهان عرب برای مثال دیده اند که روسیه چگونه پای متحد خود یعنی روسیه ایستاده است.

البته یک نکته مهم و قابل ذکر در این نظرسنجی وجود دارد. در میان 16 کشوری که در این نظرسنجی شرکت داشته اند، حمایت از روسیه در میان کشورهایی مانند عراق و یمن بیش تر است و کشورهایی مانند قطر و عربستان بیش تر به سمت آمریکا تمایل دارند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها