نگرانی از قرارداد تسلیحاتی ریاض و واشنگتن

کد خبر: 677137

«یائیر لاپید» رئیس حزب یش عتید رژیم صهیونیستی گفت همه سرویس های امنیتی رژیم اسرائیل به شدت از توافق نظامی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با عربستان سعودی نگران هستند.

خبرگزاری مهر: رئیس حزب یش عتید رژیم صهیونیستی با ابراز نگرانی از خرید تسلیحاتی عربستان از آمریکا، نخست وزیر این رژیم را به غفلت از منافع رژیم اسرائیل متهم کرد. به گزارش رسانه صهیونیستی تایمز آو اسرائیل «یائیر لاپید» رئیس حزب یش عتید رژیم صهیونیستی گفت همه سرویس های امنیتی رژیم اسرائیل به شدت از توافق نظامی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با عربستان سعودی نگران هستند. وی همچنین گفت «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم برای امنیت ملی این رژیم اهمیتی قائل نشد، زیرا نه از این اقدام جلوگیری کرد و نه سعی کرد که آثار تخریبی این اقدام را کاهش دهد. لاپید گفت: راهی که نتانیاهو در قبال این مسئله در پیش گرفته است بی اعتنایی و نادیده گرفتن نگرانی ها در خصوص امنیت ملی اسرائیل است. وی با اشاره به فشارهای سیاسی داخلی برای بازدید ترامپ از اسرائیل و موفقیت جلوه دادن آن گفت: نتانیاهو از محافظت از منافع اسرائیل در منطقه غفلت کرد. لاپید در ادامه گفت عربستان سعودی قدرتمند ترین کشور سنی است. و گروه های تروریستی مثل داعش، القاعده سنی هستند و میلیون ها نفر در این کشور از داعش و القاعده حمایت می کنند. بنابراین حتی اگر خود عربستان تهدید محسوب نشود، این سلاح ها یک اینچ با تروریست های افراطی فاصله دارند.
گفتنی است که در جریان سفر هفته گذشته «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به عربستان سعودی، وی یک قرارداد تسلیحاتی ۱۱۰ میلیارد دلاری با این کشور امضا کرد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها