تلاش‌های بلاروس برای همگرایی بیشتر با اتحادیه اروپا

کد خبر: 678085

دولت بلاروس پاسپورت‌های بیومتریک را براساس استانداردهای اتحادیه اروپا ارایه می‌دهد.

خبرگزاری ایسنا: الکسی بگونا، رئيس اداره مهاجرت بلاروس گفت: پاسپورت‌های این کشور از ابتدای سال ۲۰۱۹ میلادی به صورت بیومتریک خواهند بود و همچنین کارتهای ملی همانند شهروندان اتحادیه اروپا برای ساکنین بلاروس صادر می‌شود.
وی افزود: براساس توافق‌های انجام شده با اتحادیه اروپا به زودی هزینه صدور ویزای شینگن نیز برای اتباع بلاروس از ۶۰ یورو به ۳۵ یورو کاهش می‌یابد.
این مقام بلاروسی خاطرنشان کرد، کشورهای اتحادیه اروپا از این پس برای اتباع بلاروس ویزاهای شینگن ۵ ساله صادر خواهند کرد که رفت و آمد اتباع ما در محدوده این کشورها آسان‌تر شود.
تغییر پاسپورت و صدور کارت ملی بخشی از درخواست‌های اتحادیه اروپا جهت همگرایی بیشتر با زیرساختهای کنترل مرزی با همسایه شرقی خود است.
بلاروس در راستای گسترش همکاری‌های خود با اتحادیه اروپا، از ابتدای امسال ویزای ورودی را برای شهروندان ۸۰ کشور جهان از جمله تمامی کشورهای عضو این اتحادیه حذف کرد.
هر چند مقامات اتحادیه اروپا همچنان الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس را "آخرین دیکتاتور اروپا" می‌خوانند و از سیاست‌های وی انتقاد می‌کنند اما در عمل گرایش آنها برای نزدیکی به این کشور به جهت آلترناتیوی بر ضد روسیه کاملا مشهود است.

بلاروس تنها متحد روسیه در منطقه اروپا و در همسایگی اتحادیه اروپا به شمار می‌رود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها