بررسی ابعاد هجمه صهیونیست‌ها به قدس

کد خبر: 681000

این طرح صهیونیستی برای فلسطینی‌ها دو نتیجه می‌تواند در پی داشته باشد یا فرزندان خود را به مرور به دست صهیونیست‌ها می‌سپارند و یهودی تربیت می‌شوند یا برای فرار از این آموزش یهودی از آموزش سر باز می زنند.

خبرگزاری تسنیم: رژیم صهیونیستی از چندی پیش اقدام به ارائه طرحی پنجگانه در مدارس قدس کرده است. عنوان و دلیل ارائه این طرح ، تحول کیفی در آموزش و پرورش قدس بیان شده است اما نگاهی به محتوای این طرح نشان می دهد صهیونیست ها قصد دارند با این طرح ، فرزندان فلسطین را با مبانی یهودی آموزش دهند.
کلیات طرح صهیونیست ها چیست؟
روز یکشنبه 28 می 2017 (7 خرداد 1396) کمال عطیله ، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش رژیم صهیونیستی طی بیانیه ای اعلام کرد کابینه نتانیاهو، پیشنهاد این وزارتخانه و «وزارت قدس و میراث فرهنگی» این رژیم را مبنی بر تشکیل تیم اقدام مشترک تصویب کرده است. براساس این مصوبه کابینه نتانیاهو، تیم اقدام مشترک طی 30 روز طرحی جامع را برای تصویب، به کابینه ارائه خواهد کرد که اصل، در این طرح کاهش شکاف های اجتماعی، اقتصادی و ارائه منابعی برای تأمین مالی آن است.
اهداف طرح
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش رژیم صهیونیستی هدف این طرح پنجگانه را بهبود کیفیت آموزش و پرورش در قدس با تمرکز بر ترغیب به اجرای برنامه ی اسرائیلی در مدارس عنوان کرد تا موجب بهبود کیفیت زندگی و فضای آموزش برای شهروندان قدس شرقی شود. ضمن آنکه فرصت هایی را برای آنها ایجاد کرده، حضور آنها برای استفاده از امکانات و نهادهای عمومی و دولتی را در جامعه و اقتصاد اسرائیل تسهیل کند.
نفتالی بنت، وزیر آموزش و پرورش رژیم صهیونیستی در همین راستا گفت : اکنون وقت آن رسیده است که دستگاه آموزشی قدس، برنامه آموزشی اسرائیلی را از همان کلاس اول آموزش دهد. قدس باید در تمامی اقدامات، یکپارچه عمل کند نه اینکه فقط در سخن یکپارچه باشد. در همین راستا، کابینه، اهداف سازمان آموزش قدس را که شامل مفاد زیر است به تصویب رساند:
الف. کاهش ترک تحصیل
ب. ساخت کلاس های درس
ج. افزایش میزان قبول شدگان در آزمون بجروت (مدرک دیپلم در سرزمین های اشغالی)
د. افزایش میزان فارغ التحصیلان فنی حرفه ای
در همین راستا زئیف الکین، وزیر قدس و میراث فرهنگی رژیم صهیونیستی اعلام کرد تنها 7% از دانش آموزان دبستانی تحت آموزش برنامه اسرائیلی قرار دارند و هدفگزاری ها به گونه ای صورت گرفته تا طی 5 سال آینده 36% دانش آموزان دبستان، تحت روش اسرائیلی آموزش ببینند و تعداد گیرندگان مدرک دیپلم اسرائیلی (بجروت) نیز دو برابر شود.
برنامه ی صهیونیست ها چیست؟
براساس طرح فوق صهیونیست هابرنامه ای پنجگانه را تدارک دیده اند که بندهای آن به شرح ذیل است:
- افزایش تعداد کلاس های اول دبستان که طبق روش اسرائیلی آموزش می دهند به تدریج و طی 5 سال به این طریق: سال نخست افزایش 15 کلاس، سال دوم افزایش 18 کلاس، سال سوم افزایش 21 کلاس ، سال چهارم افزایش 24 کلاس و سال پنجم افزایش 27 کلاس.
- افزایش تعداد کلاس هایی که طبق برنامه اسرائیلی در دوره پس از ابتدایی قرار دارند با تمرکز بر زبان انگلیسی و ریاضیات و تحت نظارت کامل وزارت آموزش و پرورش. سالانه 20 کلاس باید اضافه شود.
- افزایش دانش آموزانی که در سیستم آموزش اسرائیلی به مدرک بجروت (مدرک دیپلم در سرزمین های اشغالی) دست پیدا می کنند از 12% به 26%
- افزایش دانش آموزانی که در سیستم آموزش اسرائیلی به مدرک فنی حرفه ای دست می یابند از 11% به 33%
- کاهش میزان ترک تحصیل در دانش آموزان کلاس های نهم تا دوازدهم از 28% به 25.5%
در همین چارچوب وزارت آموزش و پرورش رژیم صهیونیستی با همکاری وزارت قدس و بخش بودجه ی وزارت دارایی و همچنین شهرداری قدس طرح اقدامی را به منظور پایبندی به اهداف تعیین شده در دوره ی زمانی تعیین شده به همراه جزئیات دقیق و برنامه ای جامع تهیه خواهند کرد.
تغییر محتوای درسی با حذف اصطلاحات فلسطینی
براساس روش جدیدی که صهیونیست ها بنا کرده اند اصطلاحاتی چون «النکبۀ» که به روز اعلام تأسیس رژیم صهیونیستی در سال 1948 اشاره دارد یا «النکسة» که به روز اشغال شهر قدس در سال 1967 اشاره می کند از کتاب های آموزشی حذف شده اند.
از دیگر سوی پس از حذف اصطلاحات فوق در روش جدید، اصطلاحاتی که برخواسته از ادبیات مقاومتی و مبارزاتی ملت فلسطین است جای خود را به اصطلاحاتی داده اند که برخواسته از ادبیات صهیونیستی است. مثلا در کتب جدید صهیونیست ها به جای «دیوار براق» - که اشاره به دیواری دارد که حضرت رسول (ص) در شب معراج مرکب خود را در آنجا ساکن کردند- از اصطلاح «دیوار ندبه» استفاده شده است. اصطلاح دیوار ندبه اصطلاحی یهودی - صهیونیستی است که براساس یک ادعای نادرست تاریخی دیوار براق را تنها باقیمانده معبد دوم سلیمان می دانند و در مقابل آن به گریه و زاری و ندبه می پردازند. در یک مثال دیگر در کتب جدید صهیونیست ها به جای عبارت «کرانه باختری رود اردن» از اصطلاح یهودی - صهیونیستی «یهودا و سامره» استفاده شده است. اصطلاحی که یهودیان از آن استفاده می کنند.
ضمن اینکه در این طرح صهیونیستی دانش آموزان فلسطینی از خواندن سرود ملی فلسطین منع می شوند و به جای آن در کتب مربوطه به «سرود استقلال» که سرود تأسیس رژیم منحوس صهیونیستی است اشاره می شود.
بهانه های اولیه برای اجرای طرح آموزش صهیونیستی
پس از آنکه صهیونیست ها طرح پنجگانه ی خود را برای تحول آموزش فلسطینی ها ارائه کردند، اعلام کردند دلیل این تغییر، درخواست دانش آموزان فلسطینی برای ایجاد این تغییر بوده است اما هنگامی که با عدم استقبال مطلق از سوی دانش آموزان فلسطینی مواجه شدند اعلام کردند، روش آموزشی که در مدارس فلسطینی قدس ارائه می شود ، به دانش آموزان خشونت و تروریسم را یاد می دهد. بیان این جملات انسان را به یاد توصیف آمریکایی ها و صهیونیست ها از گروه های مقاومت می اندازد.
تأسیس مدارس جدید برای فلسطینی ها، تحت نظارت یهودیان
صهیونیست ها مدارس جدیدی را تأسیس کرده اند که در آنها روش یهودی جدید اعمال می شود. در حال حاضر از 109 هزار دانش آموز فلسطینی قدس، قریب 5 هزار نفرشان در این مدارس جدید ثبت نام شده، در حال آموزش هستند. صهیونیست ها مدارسی را که از روش فلسطینی استفاده کنند جریمه کرده، در مقابل به مدارسی که از روش یهودی نامبرده استفاده کنند کمک می کنند.
نتیجه
آنچه صهیونیست ها در پی آن هستند تغییر اندیشه فلسطینی ها است. تغییر روش آموزشی که در آن به جای یوم النکبه ، روز استقلال آموزش داده می شود، دیوار براق به دیوار ندبه تبدیل می شود، مقاومت تروریسم نامیده می شود، تأکید بر زبان انگلیسی بیش از زبان عربی است همگی موجب می شود فرزندان فلسطین دیگر از هویت و فرهنگ خود چیزی نداشته باشند. صهیونیست ها با یهودی کردن آموزش فلسطینی ها می خواهند فرزندان فلسطین را یهودی بار بیاورند.
این طرح صهیونیستی برای فلسطینی ها دو نتیجه می تواند در پی داشته باشد یا فرزندان خود را به مرور به دست صهیونیست ها می سپارند و یهودی تربیت می شوند یا برای فرار از این آموزش یهودی از آموزش سر باز می زنند. امروز فلسطینی ها با آمار بالای 90% یکی از باسواد ترین ملت های جهان و منطقه محسوب می شوند آنگاه اگر نخواهند آموزش یهودی ببینند یا فرزندانی بیسواد خواهند داشت یا اینکه باید از قدس بیرون روند و این آخری همان چیزی است که سال ها صهیونیست ها برای آن تلاش کرده اند یعنی خالی شدن قدس از فلسطینیان.
آنچه باید به آن توجه کرد هجمه ای است که صهیونیست ها به سمت قدس آغاز کرده اند و در همه ی زمینه ها و بخش ها این هجمه را گسترش می دهند و یهودی کردن آموزش فلسطینیان قدس بخشی از طرح بنیادین و بلند مدت آنها در قدس شریف است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها