رهبران افغانستان حملات تروریستی تهران را محکوم کردند

کد خبر: 681096

پس از حملات تروریستی روز گذشته تهران، رهبران حکومت افغانستان و وزیر امور خارجه این کشور با ارسال پیامی مراتب غم‌شریکی خود را با ملت ایران ابراز و این حملات را بشدت محکوم کردند.

خبرگزاری تسنیم: رهبران حکومت وحدت ملی و وزیر امور خارجه افغانستان با انتشار پیام‌های جداگانه در ارتباط با حملات تروریستی روز گذشته تهران، ابراز همدردی کرده و این حملات را بشدت محکوم کردند.
روز گذشته ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان در توئیتر خود نوشت: حکومت افغانستان حملات تروریستی تهران را به شدیدترین الفاظ محکوم کرده و بار دیگر بر مبارزه مشترک علیه پدیده شوم تروریسم تاکید می‌کند.
«عبدالله عبدالله» ریاست اجرایی افغانستان نیز در پیامی به نمایندگی از حکومت و مردم افغانستان این حملات تروریستی و بزدلانه را با شدیدترین کلمات محکوم کرد و به خانواده‌های قربانیان و به حکومت و ملت ایران تسلیت گفت.
عبدالله در تماس تلفنی با سفیر ایران در کابل ضمن ابراز همدردی با ملت و حکومت ایران، تاکید کرد: مردم و دولت افغانستان در این لحظات دشوار در کنار برادران و خواهران ایرانی خویش قرار دارند.
وی ادامه داد: مردم افغانستان که سال‌هاست قربانی تروریسم هستند، درد چنین حملاتی را بیشتر از هر مردمی حس می‌کنند.
رئیس‌اجرایی حکومت افغانستان یادآور شد: حملاتی از این دست، نشان می‌دهد که هیچ کشوری در جهان از شرِ تروریسم و هراس‌افکنی در امان نیست، تروریست‌ها مخالف تمدن و پیشرفت جامعۀ بشری، در تلاش مبدل‌سازی جهان به جهنم هستند.
عبدالله تصریح کرد: با این حال، خطر روزافزون تروریسم و دهشت‌افکنی می‌طلبد که جامعۀ جهانی یک‌پارچه در برابر این پدیده ایستاده و مانع ادامۀ جنایت تروریسم جهانی شود، بدون همبستگی و استراتژی واحد جامعه بین‌المللی در برابر تروریست‌های کوردل، آینده ناگواری برای مردم رقم خواهد خورد.
در همین ارتباط نیز «صلاح‌الدین ربانی» وزیر امور خارجه افغانستان با ارسال پیامی گفت: با تأسف اطلاع یافتم که تروریست‌های تکفیری با زیر پا گذاشتن حرمت ماه مبارک رمضان، به ساختمان مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران و حرم مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران در شهر تهران حمله کرده و شماری از شهروندان روزه‌دار این کشور همسایه و برادر را شهید و شمار دیگری را زخمی کرده‌اند.
وی ادامه داد: وزارت خارجه افغانستان به نمایندگی از مردم این کشور با محکوم کردن شدید این حملات تروریستی، مراتب تسلیت و همدردی خویش را به دولت و مردم ایران به ویژه خانواده‌های قربانیان، ابراز داشته و آرزوی بهبودی هر چه بهتر برای مجروحان این حادثه دارد.
ربانی عنوان کرد: مردم افغانستان که از دو دهه پیش بدین‌سو قربانی اصلی جنایات گروه‌های تروریستی است، درد و اندوه مردم ایران به ویژه خانواده‌های قربانیان را درک کرده و خود را شریک اندوه آنها می‌دانند.
وی تصریح کرد:گروه‌های افراط‌گرای تروریستی که از هیچ فرهنگ و آیینی نمایندگی نمی‌کنند، هیچ برنامه و هدفی جز کشتار و ریختن خون انسان‌ها ندارند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها