واکنش‌های بین المللی به حمله تروریستی در ایران

کد خبر: 681530

رئیس جمهور بلاروس در پیامی ضمن محکومیت شدید حمله تروریستی درتهران با دولت و ملت ایران ابراز همدردی کرد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس جمهور بلاروس در پیامی ضمن محکومیت شدید حمله تروریستی درتهران با دولت و ملت ایران ابراز همدردی کرد. به گزارش بلتا ، الکساندر لوکاشنکو در پیام خود خطاب به حسن روحانی رئیس جمهور ایران آورده است: بلاروس با تاثر و تاسف فراوان از حادثه تروریستی تهران و قربانی شدن انسان های بی گناه مطلع شده است . ما حمله تروریستی به پارلمان ایران و حرم حضرت امام خمینی (ره ) به عنوان مکان مقدسی برای ایرانیان را به شدت محکوم می کنیم . کشور بلاروس همواره در کنار ایران است و همگام با جامعه جهانی در مبارزه با اینگونه شرارت‌ها همبستگی کامل دارد.
ادای احترام مقامات چک به شهدای حمله تروریستی تهران سفرا و مقامات دولتی جمهوری چک به شهدای حمله تروریستی تهران ادای احترام کردند. به مناسبت شهادت جمعی از هموطنان‌مان در حملات تروریستی اخیر در تهران ، دفتر یادبودی در سفارت جمهوری اسلامی ایران در پراگ مفتوح شد. تاکنون تعداد زیادی از سفرا و نمایندگان سفارت خانه‌های مقیم پراگ و مقامات سیاسی جمهوری چک با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران نسبت به شهدای حملات تروریستی ادای احترام کردند. کائوتسکی معاون وزیر امور خارجه چک ضمن امضای دفتر یادبود ، مراتب تسلیت مقامات این کشور را به دولت و ملت ایران و خانواده بازماندگان اعلام کرد.
رئیس مجلس عالی جمهوری نخجوان حملات تروریستی اخیر در تهران را محکوم کرد رئیس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان در پیامی به رئیس مجلس شورای اسلامی اقدامات تروریستی روز چهارشنبه در تهران را محکوم و با مردم، مسئولان و بازماندگان این واقعه ابراز همدردی کرد. به دنبال حملات تروریستی روز چهارشنبه در تهران و شهادت جمعی از هموطنان عزیز کشورمان، «واصف طالب اف» رئیس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان و رئیس گروه دوستی پارلمانی آذربایجان و ایران در پیامی به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی این اقدامات را محکوم و با مردم، مسئولان و بازماندگان این واقعه ابراز همدردی کرد. در پیام واصف طالب اف خطاب به لاریجانی آمده است: « خبر کشته و مجروح شدن انسان‌ها در نتیجه حوادث تروریستی در شهر تهران باعث غم و اندوه ما شد. از این حادثه تروریستی خشمگین شده و به مناسبت این فاجعه به شما، خانواده‌های کشته شدگان و مردم دوست ایران با حزن عمیق تسلیت گفته و برای آسیب دیدگان شفا طلب می‌کنیم.»
اتحادیه آفریقا حملات تروریستی روز چهارشنبه در تهران را محکوم کرد رئیس اتحادیه آفریقا در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حملات تروریستی روز چهارشنبه در تهران به خانواده‌ شهدا تسلیت گفت و با دولت و ملت ایران اعلام همبستگی کرد. «موسی فاکی محمد» رئیس اتحادیه آفریقا در بیانیه‌ای ضمن اعلام محکومیت حوادث تروریستی روز چهارشنبه تهران، به خانواده شهدای این رویداد تلخ تسلیت گفت و با ملت و دولت ایران اعلام همبستگی کرد. وی در این بیانیه ضمن مردود خواندن اقدامات تروریستی و افراط‌گرایی خشن، بر مقابله بین‌المللی برای مقابله با تروریسم و افراط‌گرایی در همه اشکال آن تأکید کرده است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها