رقابت ریاست جمهوری قرقیزستان رسما کلید

کد خبر: 684532

پارلمان قرقیزستان با صدور حکمی تاریخ انتخابات ریاست جمهوری این کشور را ۱۵ اکتبر تعیین کرد.

خبرگزاری فارس: در بیشکک به نقل از «آزادی»، «عیسی آمورکولاف» رئیس ائتلاف حزب «سوسیال دموکرات» گفت: پارلمان با صدور حکمی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در 15 اکتبر تاریخ را نهایی کرد.
وی در این‌باره اظهار داشت: بر اساس قانون اساسی قرقیزستان مجلس این کشور تاریخ برگزاری انتخابات را تعیین می‌کند.
آمورکولاف تصریح کرد: دولت و نهادهای ذی‌ربط برای برگزاری این انتخابات آمادگی خود را آغاز می‎کنند.
وی ادامه داد: حزب‌ها و مردم می‌توانند از امروز، یعنی 15 ژوئن به طور رسمی نامزدی خود را مطرح کنند، ثبت نام از نامزدها 75 روز مانده به انتخابات یعنی اول اوت به اتمام می‌رسد و تا 10 سپتامبر فهرست نهایی نامزدها اعلام می‌شود.
آمورکولاف ادامه داد: از 10 سپتامبر نامزدها به طور رسمی مبارزات انتخاباتی را شروع می‌کنند که تا 14 اکتبر ادامه می‌یابد، انتخابات نیز 15 اکتبر برگزار می‌شود و نتایج آن باید تا 4 نوامبر اعلام شود.
رئیس ائتلاف حزب سوسیال دموکرات اظهار داشت: رسانه‌ها‌یی که دوست دارند خدمات خود را در زمان مبارزات انتخاباتی ارائه بدهند باید تا اول اوت مدارک خود را در اختیار کمیسیون مرکزی انتخابات برای کسب مجوز قرار بدهند.
«تمیر ساریف» رهبر حزب «آک شومکار»، «باکیت تارابایف» رهبر حزب «آنوگو پراگرس» و «آموربیگ بابان اف» رهبر حزب «رسپوبلیکا آتاژورت» و «سورنبای جین بیک اف» نخست وزیر قرقیزستان شرکت خود در انتخابات ریاست جمهوری قرقیزستان را اعلام کردند.
حزب «آتامکین» همچنین از نامزدی «آموربیک تکی‌بایف» رهبر این حزب که در حال حاضر به اتهام فساد مالی در زندان به سر می‌برد خبر داد.
همچنین «احمدبیک کلدی بیک اف»، رئیس سابق پارلمان قرقیزستان از نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری خبر داده بود.
بعد از اعلام رسمی تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری احزاب سیاسی یکی بعد از دیگری از برگزاری نشست سراسری اعضای حزب خود خبر دادند.
حزب سوسیال دموکرات قرار است در 17 ژوئن تمام اعضای خود را در سراسر کشور جمع کند و حزب اک شومکار چنین جلسه‌ای را در 19 ژوئن برگزار می‌کند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها