بارزانی: همه‌پرسی کردستان عراق به طور حتم برگزار می‌شود

کد خبر: 684802

مسعود بارزانی با بیان اینکه همه‌پرسی جدایی از عراق به طور حتم برگزار می‌شود، مناسب نبودن زمان برگزاری این همه‌پرسی را رد کرد.

خبرگزاری فارس: «مسعود بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق تأکید کرد که برگزاری همه‌پرسی برای اعلام استقلال است و به طور حتم برگزار می‌شود.
او در گفت‌و‌گو با مجله فارین پالسی گفت که با «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق درباره برگزاری همه پرسی گفت‌و‌گو کرده و به او گفته است که همه پرسی حق قانونی منطقه کردستان است و اربیل خواهان گفت‌و‌گو با بغداد پس از اعلام نتایج همه‌پرسی است.
بارزانی افزود: برگزاری همه پرسی برای اعلام استقلال است و شهروندان بزودی نظر خود را در مسأله استقلال را اعلام می‌کنند.
او در ادامه درباره اختلافات سیاسی در کردستان عراق درباره همه پرسی، گفت: همه‌پرسی به سرنوشت مردم کردستان مربوط و بالاتر از همه اختلافات است و اکثریت در اقلیم کردستان با همه‌پرسی موافق هستند.
بارزانی افزود: پیش از این نیز سعی کردیم تا همه‌پرسی را برگزار کنیم اما وقت آن مناسب نبود و اگر در حال حاضر هم همه‌پرسی را به تأخیر بیاندازیم به صلاح مردم کردستان نیست و اکنون بهترین زمان برای برگزاری آن است.
رئیس منطقه کردستان عراق در ادامه گفت: نمی‌توانیم منتظر حل مشکلات در اقلیم کردستان باشیم بسیاری از کشورها با وجود مشکلات مختلف همه‌پرسی استقلال خود را برگزار گرده‌اند. بنابراین نمی‌توانیم به خاطر مشکلات همه‌پرسی را عقب بیاندازیم.
او مدعی شد که مشکلات و اختلافات پس از برگزاری همه پرسی حل خواهد شد.
احزاب سیاسی کرد عراق به جز «گوران» و «کومل» در تاریخ 17 خرداد گذشته با اجرای همه پرسی استقلال منطقه کردستان در 25 ماه سپتامبر آینده (سوم مهر) موافقت کردند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها