احتمال حل بحران قطر با تلاش‌های دیپلماتیک جدید

کد خبر: 692000

شبکه المیادین گزارش داد تحرکات دیپلماتیک جدید می‌تواند باعث امضای توافقی برای پایان دادن به بحران در روابط کشورهای حاشیه خلیج فارس شود.

باشگاه خبرنگاران: گزارشگر شبکه تلویزیونی المیادین، درباره تلاش ها برای جلوگیری از تشدید بحران بین قطر با عربستان، امارات، بحرین و مصر گفت: قطر بر موضع خود در برابر چهار کشور تحریم کننده دوحه اصرار دارد و وزیر امور خارجه این کشور تاکید کرد خواسته های چهار کشور به گونه ای تدوین شده است که با آن مخالفت شود.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، رئیس دستگاه دیپلماسی قطر اقدام نظامی ضد کشورش را بعید دانست. قطر هیچ یک از سیزده خواسته چهار کشور از دوحه را نپذیرفت. منابع دیپلماتیک به همین علت از مطرح شدن پنج خواسته ای دوحه خبر دادند که در دیدار رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا با همتای قطری اش مطرح شد. واشنگتن اجرای این توافق را تضمین می کند و قرار است کویت بر اجرای آن نظارت کند. خروج یوسف القرضاوی و مسئولان جنبش حماس از دوحه، خروج نظامیان ترکیه ای از قطر، نظارت بر حواله های مالی قطر و کاهش پخش برنامه های شبکه الجزیره و تعهد به خودداری این شبکه از حمله به کشورهای حاشیه خلیج (فارس) و مصر پنج خواسته جدید از دوحه است. در ادامه این گزارش آمده است: منابع دیپلماتیک می گویند احتمالا توافق بین دو طرف هفته آینده در کویت پس از موافقت عربستان، امارات، بحرین و مصر با آن امضا شود. عملی شدن این طرح می تواند باعث آرامش در بحران بین کشورهای حاشیه خلیج (فارس) شود و احتمال اضافه شدن تحریم های جدید یا عملیات نظامی ضد دوحه را کمرنگ کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها