اقدام تلافی‌جویانه آمریکا در کابل فاجعه به بار آورد

کد خبر: 730205

اقدام وزارت دفاع آمریکا برای تلافی حمله اخیر طالبان به فرودگاه بین‌المللی کابل، تعدادی قربانی در میان شهروندان غیرنظامی برجا گذاشت.

باشگاه خبرنگاران جوان: به گزارش ایندیپندنت؛ فقط اندکی از ورود «جیمز متیس»، وزیر دفاع آمریکا، به کابل می گذشت که یک حمله موشکی از جانب تروریست های طالبان، فرودگاه بین المللی این شهر را هدف قرار داد. در حمله موشکی طالبان یک زن افغان کشته و 11 نفر مجروح شدند.

پس از این حادثه، وزارت دفاع آمریکا در اقدامی تلافی جویانه دو موشک را به سمت مواضع طالبان شلیک کرد؛ اما یکی از موشک ها طبق پیش بینی به سمت هدف حرکت نکرد و به سمت منطقه ای مسکونی تغییر جهت داد.

«ویلیام سالوین»، سخنگوی ائتلاف نظامی آمریکا، با تایید این خبر اعلام کرد: یکی از موشک های پرتاب شده با هدفی که از پیش تعیین کرده بودیم برخورد و ساختمان محل اجتماع تروریست های طالبان را منهدم کرد. اما موشک دوم که برای برخورد به همین هدف برنامه ریزی شده بود، بنا به دلایل نامعلومی به منطقه ای دیگر اثابت کرد. در این حادثه دست کم یک شهروند غیرنظامی افغان کشته شد و چند غیرنظامی دیگر مجروح شدند.

ائتلاف نظامی آمریکا با صدور بیانیه ای به دلیل قربانی شدن تعدادی شهروند افغان اظهار تاسف کرد.

«ذبیح الله مجاهد»، سخنگوی طالبان، با انتشار توییتی اعلام کرده بود هدف این گروهک تروریستی از شلیک موشک به سمت فرودگاه بین المللی کابل، هدف قرار دادن هواپیمای جیمز متیس بوده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها