گزارش دویچه‌وله درباره انتخابات پارلمانی آلمان

کد خبر: 730534

شبکه خبری «دویچه‌وله» در گزارشی به دنبال برگزاری انتخابات پارلمانی آلمان به تحولات صورت گرفته در پی انتخابات پرداخت.

خبرگزاری فارس: یک شبکه خبری در گزارشی با اشاره به تحولات پس از انتخابات پارلمانی آلمان نوشت که همچنان احزاب اصلی این کشور اقدام موثری برای تشکیل دولت صورت نداده‌اند.

شبکه خبری «دویچه‌وله» در گزارشی به دنبال برگزاری انتخابات پارلمانی آلمان به تحولات صورت گرفته در پی انتخابات پرداخت.

در این گزارش آمده است که به نظر می‌رسد که حزب دموکرات‌مسیحی به رهبری «آنگلا مرکل» صدراعظم، خود را برای تشکیل ائتلاف با حزب دموکراتیک آزاد که از آن به عنوان لیبرال‌ هم یاد می‌شود و در چهارسال گذشته حضور کم‌رنگی در عرصه سیاست داشته، آماده می‌کند.

در شرایطی که «ولفگانگ شویبله» وزیر دارایی از دولت خارج می‌شود و احتمالا عهده‌دار ریاست پارلمان این کشور می‌شود، «پتر آلتمایر» رئیس دفتر مرکل که هم‌حزبی مرکل هست، هم به صورت موقت مسئولیت وزارت دارایی را عهده‌دار خواهد شد.

«کریستین لیندر» رهبر حزب دموکراتیک آزاد از ریاست شویبله بر پارلمان به عنوان واقعه‌ای مهم یاد کرد.

در پی برگزاری انتخابات روز 24 سپتامبر ( 2 مهرماه) مقامات احزاب دموکرات‌مسیحی،سوسیال‌مسیحی، دموکراتیک آزاد و سبز در قالب مذاکرات چهارجانبه‌ای به منظور تشکیل دولت تلاش می‌کنند و همگی بر این باورند که شویبله گزینه خوبی برای ریاست پارلمان است. این موضوع از این جهت اهمیت دارد که با قدرت گرفتن افراط‌گرایان آلترناتیو برای آلمان، حضور فردی قدرتمند برای رهبری پارلمان ضروری است.

حزب سوسیال‌دموکرات آلمان دیگر مخالف دولت آلمان است که به نظر می‌رسد، شویبله باید در جریان ریاست بر پارلمان مواضع این حزب را هم مدیریت کند.

البته «آندرا نالز» که نخستین زنی است که ریاست سوسیال‌دموکرات‌ها را در پارلمان بر عهده می‌گیرد، اتخاذ موضعی مخالف را رد کرد و گفت که از دید وی اوضاع جدید، آغاز یک مسیر خواهد بود.

اگر چه این روزها در عرصه سیاست‌ آلمان، روزهای شلوغی محسوب می‌شوند اما به نظر نمی‌رسد که احزاب همچنان اقدام جدی را برای فعالیت سیاسی شروع کرده‌ باشند. این در حالی است که 15 اکتبر (23 مهرماه) در ایالت ساکسونی انتخاباتی محلی برگزار خواهد شد و هیچکدام از احزاب برجسته نمی‌خواهند تا نتیجه نه چندان مطلوب انتخابات پارلمانی بار دیگر تکرار شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها