داعش چاه‌های نفت نزدیک الحویجه را به آتش کشید

کد خبر: 731346

عناصر گروه تروریستی داعش سه چاه نفت را در نزدیکی شهر الحویجه عراق به آتش کشیدند.

باشگاه خبرنگاران جوان: خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت، مقامات نظامی و مسئولان بخش نفت عراق روز دوشنبه اعلام کردند نیروهای گروه تکفیری- تروریستی داعش سه چاه نفت را نزدیک شهر الحویجه در غرب شهر نفت خیز کرکوک به آتش کشیدند.

مقامات نظامی اعلام کردند نیروهای امنیتی با استفاده از بولدوزرها برای مهار کردن آتش در این چاه های نفت تلاش می کنند. نیروهای داعش با هدف کند کردن پیشروی نیروهای مورد حمایت آمریکا و گروه های مسلح شیعه به سمت الحویجه این چاه ها را صبح روز شنبه به آتش کشیدند.

میدان نفتی علاس در 35 کیلومتری جنوب الحویجه یکی از منابع اصلی درآمد گروه داعش به شمار می رفت که در سال 2014 در بخش هایی از سوریه و عراق تشکیل حکومت خلافت را اعلام کرد.

سرهنگ محمد الجبوری گفت اعضای داعش با ایجاد ستونی از دود با آتش زدن چاه های نفت تلاش می کنند از حملات هوایی هنگام عقب نشینی به سمت الحویجه در امان بمانند.

مقامات نظامی عراقی گفتند آتش در یکی از چاه ها مهار شده است و مهار کردن شعله های آتش در دو چاه دیگر احتمالا سه روز دیگر طول خواهد کشید.

مقامات شرکت نفت شمال عراق که شرکتی دولتی است اعلام کردند اعزام کارشناسان برای ارزیابی خسارت های وارد شده به چاه‌های نفت خطرناک است زیرا ممکن است اعضای داعش تله های انفجاری و مین در منطقه کار گذاشته باشند.

گروه داعش کنترل همه میدان های نفتی را که در شمال عراق در اختیار داشت از دست داده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها