یونکر از کندی پیشرفت روند برگزیت انتقاد کرد

کد خبر: 731845

«ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا از پیشرفت‌های اندک در روند برگزیت انتقاد کرد.

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون اروپا امروز در پارلمان، از کندی پیشرفت در روند برگزیت انتقاد کرد و گفت که بدون شفافیت نمی‌توان وارد مرحله بعدی شد.

«ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا از پیشرفت‌های اندک در روند برگزیت انتقاد کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری اتریش، یونکر امروز در سخنانی در پارلمان اروپا واقع در استراسبورگ بار دیگر خاطرنشان کرد که این اتحادیه درباره روابط آتی با اتحادیه اروپا وارد مذاکره نخواهد شد و افزود: « من نمی‌توانم بگویم که ما آمادگی داریم که درباره فاز دوم (برگزیت) صحبت کنیم.ما نمی‌توانیم بدون اینکه شفایت داشته باشیم، درباره آینده صحبت کنیم.»

رئیس کمیسیون اروپا همچنین گفت:«اتحادیه اروپا و بریتانیا نخست باید درباره شرایط خروج این کشور از اتحادیه اروپا به توافق برسند سپس به این مرحله می‌رسیم که پس از جدایی ارتباط چگونه خواهد بود و ما (در این رابطه) گام‌های موثری برنداشته‌ایم.»

«میشل بارنیه» مذاکره کننده برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) هم گفت دولت انگلیس هنوز موانع لایحه برگزیت را مرتفع نکرده است. وی گفت همچنان نمی‌توان فاز دوم مذاکرات بریتانیا و اتحادیه اروپا درباره آینده روابط و دوره گذار را آغاز کرد. وی یادآور شد طرفین هنوز به پیشرفت مناسب برای اطمینان و آغاز فاز دوم مذاکرات نرسیده‌اند.

چند روز پیش از این هم «دونالد توسک» رئیس شورای اروپا گفته بود که لندن در مذاکرات برگزیت کوتاه آمده اما هنوز پیشرفت کافی در مذاکرات حاصل نشده است. این مقام اروپایی همچنین گفته بود که تا زمانی که پیشرفت مناسبی حاصل نشود، گفت‌وگوها برای مسایل تجاری آغاز نمی‌شود و نمی‌توان درباره آینده روابط گفت‌وگو کرد.

در حالی که تا کنون چهار دور از مذاکرات برگزیت برگزار شده است، اتحادیه اروپا از دادگاه عالی اروپا خواست نقشی مستقیم در برگزیت و برای حقوق شهروندان اروپایی ساکن بریتانیا ایفا کند.

مردم بریتانیا (انگلیس، ولز، اسکاتلند، ایرلندشمالی) در سال 2016 رای به خروج از اتحادیه اروپا دادند اما مذاکرات خروج ماه مارس 2017 کلید خورد که تا کنون با پیشرفت چندانی مواجه نبوده است.

لندن و بروکسل دو سال یعنی تا مارس 2019 فرصت دارند تا مذاکرات جدایی را به نتیجه برسانند اما همچنان بر سر مسایل اساسی از جمله حقوق شهروندانشان و روابط تجاری و اقتصادی اختلاف نظر دارند.

لندن برای شکستن بن‌بست مذاکرات برگزیت پذیرفته‌ است مبلغ هنگفت 50 میلیارد پوند در دوره گذار به اتحادیه اروپا پرداخت کند اما همین مساله به اختلاف داخلی میان سیاسیون انگلیسی هم تبدیل شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها