تاکید رئیس جمهور عراق بر حل اختلافات داخلی از طریق مذاکره

کد خبر: 733307

دفتر فواد معصوم، رئیس جمهور عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد، در قصر "السلام" بغداد با ایاد علاوی، معاون خود دیدار و درباره اوضاع کنونی به ویژه روابط بحرانی بین دولت فدرال و دولت اقلیم کردستان بحث و تبادل نظر کردند.

خبرگزاری ایسنا: رئیس جمهور عراق و معاون وی در بیانیه‌ای بر ضرورت اجتناب از تشنج‌ها، تنش‌ها و اتهامات متقابل بین طرف‌های عراقی تاکید و اعلام کردند باید برای حل مشکلات به گفت‌وگوی ملی فراگیر پناه برد.

به گزارش سومریه نیوز، دفتر فواد معصوم، رئیس جمهور عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد، در قصر "السلام" بغداد با ایاد علاوی، معاون خود دیدار و درباره اوضاع کنونی به ویژه روابط بحرانی بین دولت فدرال و دولت اقلیم کردستان بحث و تبادل نظر کردند.

همچنین در این دیدار بر ضرورت حمایت از همه تلاش‌ها برای حل بحران کنونی از طریق گفت‌وگوی سازنده جهت دست‌یابی به راه‌حل‌ها و تفاهم‌های واقعی در چارچوب قانون اساسی تاکید کردند.

در این بیانیه آمده است، دو طرف بر ضرورت اجتناب از تشنج‌ها، تنش‌ها و اتهامات متقابل بین طرف‌های مربوطه، فراهم نمودن فضای مناسب برای مذاکراه سازنده بین دو طرف، گفت‌وگوی ملی جامع در راستای حل مشکلاتی که در مسیر اداره کشور قرار می‌گیرد، بستن راه بحران‌هایی که مانع روند اصلاح سیاسی است و تضمین آنچه که موجب تقویت روابط طرفین و نیروهای سیاسی شرکت کننده در روند سیاسی است، تاکید دارند.

علاوی در ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۷ از طرح ابتکار ملی برای حل بحران کنونی خبر داد و کشورهای منطقه را نسبت به مداخله در امور داخلی عراق هشدار داد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها