استقبال مقام سعودی از اظهارات ترامپ علیه ایران

کد خبر: 736143

احمد بن عبدالعزیر قطان، سفیر عربستان در مصر و نماینده دائم عربستان در اتحادیه عرب مدعی شد: عربستان استراتژی جدید آمریکا علیه سیاست‌های خصمانه ایران را تایید و از آن استقبال می‌کند و از رویکرد و پایبندی‌اش به همکاری با هم‌پیمانانش در منطقه به منظور مقابله با چالش‌های مشترک و در راس آنها سیاست‌های خصمانه ایران تمجید می‌کند.

خبرگزاری ایسنا: سفیر عربستان در مصر از استراتژی جدید آمریکا علیه ایران حمایت کرد.

به گزارش الوفد، احمد بن عبدالعزیر قطان، سفیر عربستان در مصر و نماینده دائم عربستان در اتحادیه عرب مدعی شد: عربستان استراتژی جدید آمریکا علیه سیاست‌های خصمانه ایران را تایید و از آن استقبال می‌کند و از رویکرد و پایبندی‌اش به همکاری با هم‌پیمانانش در منطقه به منظور مقابله با چالش‌های مشترک و در راس آنها سیاست‌های خصمانه ایران تمجید می‌کند.

وی در ادامه مدعی شد: ما قبل از این به منظور جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای و سلاح‌های کشتار دسته جمعی و همچنین ایجاد امنیت و صلح در منطقه توافق هسته‌ای را تایید کردیم اما ایران از این توافق به منظور ایجاد بی‌ثباتی در منطقه، گسترش برنامه موشکی و حمایت از گروه‌های تروریستی مانند حزب‌الله و حوثی‌ها بهره برد.

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در اظهارات اخیرش در کاخ سفید در ادامه ادعاهای واهی‌اش علیه جمهوری اسلامی ایران، برجام و سپاه گفت: اقدامات خصمانه ایران تا به امروز ادامه دارد و ایران از حامیان اصلی تروریسم در دنیا است.

حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران در واکنش به این اظهارات ضمن دعوت ترامپ به خواندن تاریخ، جغرافیا و ادب و اخلاق گفت: کشوری که دارای سلاح هسته‌ای است و هم از سلاح هسته‌ای استفاده کرده و هم از سلاح هسته‌ای کشورهایی که با او رابطه نزدیک دارند مانند رژیم غاصب صهیونیستی کمک و حمایت کرده است، آیا می خواهد در برابر اشاعه سلاح هسته‌ای اقدامات جهانی انجام دهد؟

عربستان سعودی در حالی ایران را به اقدامات خصمانه در منطقه متهم می‌کند که خود در سال‌های اخیر دست دست به کشتار مردم بی‌گناه یمن زد و از تروریست‌های تکفیری در عراق و سوریه حمایت مالی و معنوی دارد.

امروز در دنیا این امر به همه مسلم شده است که تقریبا تمامی تروریست‌هایی که در نقاط مختلف دنیا دست به اقدامات تروریستی می‌زنند یا سعودی هستنند یا آموزش دیده عربستان.

عربستان به همراه رژیم اسراییل تنها مخالفان برجام و حل مساله هسته‌ای ایران هستند چرا که از فضای ایران هراسی ایجاد شده به واسطه این موضوع در منطقه و دنیا در سال‌های گذشته بسیار سود برده‌اند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها