ادعای تایمز درباره حمله سایبری ایران به نمایندگان بریتانیایی

کد خبر: 736164

تایمز انگلیس امروز شنبه به نقل از یک ارزیابی اطلاعاتی نوشت: ایران یک حمله سایبری را در ماه ژوئن علیه نمایندگان بریتانیایی انجام داده است.

خبرگزاری تسنیم:یک رسانه خبری به نقل از ارزیابی‌های اطلاعاتی مدعی شد که ایران اوایل امسال حمله سایبری را علیه نمایندگان بریتانیایی انجام داده است.

تایمز انگلیس امروز شنبه به نقل از یک ارزیابی اطلاعاتی نوشت: ایران یک حمله سایبری را در ماه ژوئن علیه نمایندگان بریتانیایی انجام داده است.

این گزارش یک روز پس از آن منتشر شده است که بریتانیا به همراه سایر کشورهای اروپایی نسبت به اقدام آمریکا در لطمه زدن به توافق هسته ای با ایران هشدار داده است.

تایمز در ادامه افزود: پارلمان بریتانیا در ماه ژوئن هدف یک حمله "سرسخت و قاطع" قرار گرفته که هدف اصلی آن شناسایی گذرواژه های ضعیف ایمیل بوده است. این حمله سایبری یک ماه پس از آن انجام شده است که نرم افزار باج گیر بخش هایی از خدمات بهداشتی بریتانیا را از کار انداخت.

این رسانه خبری بریتانیایی ادعا کرد: این نخستین حمله سایبری مهم و بزرگ ایران به یک هدف بریتانیایی بوده است. دستگاه های اطلاعاتی بریتانیا در ابتدا روسیه را به خاطر این حمله سایبری سرزنش کرده بودند.

مرکز ملی امنیت سایبری بریتانیا هنوز نسبت به این خبر واکنشی نشان نداده است. دولت ایران نیز هنوز در این باره اظهار نظر نکرده است.

تایمز در پایان نوشت: گرچه انگیزه اصلی این حمله سایبری هنوز مشخص نیست، هکرها ظاهرا به دنبال سود مالی نبوده اند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها