سونامی گسترده اخراج در ترکیه ادامه دارد

کد خبر: 736716

گل در جمع خبرنگاران در استان آدانا افزود: بی اعتمادی برخی به دستگاه قضایی کشور به خاطر وجود قضات و دادستان‌هایی است که با پوشیدن لباس قانون در واقع خدمتگزار گروه تروریستی گولن بوده‌اند نه خدمتگزار ملت.

خبرگزاری ایرنا: عبدالحمید گل وزیر دادگستری ترکیه گفت: نزدیک به چهار هزار قاضی و دادستان ترکیه به علت ارتباط با گروه گولن از کار اخراج شده اند.

به گزارش وبسایت خبری گونش، گل در جمع خبرنگاران در استان آدانا افزود: بی اعتمادی برخی به دستگاه قضایی کشور به خاطر وجود قضات و دادستان‌هایی است که با پوشیدن لباس قانون در واقع خدمتگزار گروه تروریستی گولن بوده‌اند نه خدمتگزار ملت.

وی اضافه کرد: نزدیک به چهار هزار نفر از قضات و دادستان ها را از کار اخراج کردیم و امروز سیستم قضایی ترکیه در حال بازگشت به حالت عادی خود و پاکسازی از عناصر گروه گولن است. وزیر دادگستری ترکیه در ادامه تاکید کرد: مجرمان و متهمان در ترکیه نیز بر اساس حقوق داخلی و قوانین بین المللی محاکمه می‌شوند و هیچ فردی حق سخن پراکنی در خصوص سیستم قضایی ترکیه را ندارد چرا که اساس و پایه این سیستم قانون است.

مقامات دولت ترکیه، تعداد افراد مرتبط با گروه فتح الله گولن نزدیک 170 هزار نفر اعلام و بیان کرده اند که این افراد به صورت مستقیم و غیرمستقیم در کودتای 15 جولای سال گذشته ترکیه نقش داشتند. ترکیه مدعی است که فتح الله گولن با تشکیل گروهی موسوم به گولن(فتو) و با رخنه در تشکیلات قضایی، نظامی، آموزشی و ارکان دولتی، کودتای 15 جولای(25 تیرماه سال 1395) را سازماندهی کرده است. در کودتای 15 جولای سال 2016 (25 تیرماه 1395) ترکیه 249 نفر کشته و 2 هزار و 193 نفر نیز زخمی شدند. محاکمه عوامل کودتای نافرجام 15 جولای ترکیه در مراجع قضایی ترکیه جریان دارد و در آن فتح الله گولن به عنوان متهم ردیف اول معرفی شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها