شینزو آبه در مسیر یک پیروزی بزرگ انتخاباتی قرار دارد

کد خبر: 736928

نظرسنجی صورت گرفته در ژاپن نشان داد، با وجود آنکه نیمی از رای‌دهندگان ژاپنی نمی‌خواهند باز هم شاهد حضور شینزو آبه، نخست وزیر کشورشان در راس امور باشند اما ائتلاف حاکم به رهبری آبه در مسیر یک پیروزی بزرگ در انتخابات پارلمانی روز یکشنبه آتی قرار دارد.

خبرگزاری ایسنا: تحلیلگران گفته‌اند پشت این تناقض یک چالش تکان دهنده توسط یک حزب تازه تاسیس به رهبری یوریکو کویکه، فرماندار توکیو قرار دارد که یک فرد مخالف است و نسبت به اقدامات خصمانه کره شمالی بسیار عصبانی است.

روزنامه مینیچی براساس نظرسنجی‌ای که از تاریخ 13 تا 15 اکتبر برگزار شده گفت: انتظار می‌رود حزب لیبرال دموکرات شینزو آبه 281 تا 303 کرسی از 465 کرسی مجلس عوام را از آن خود کند در حالی که حزب کومیتو که عضو کوچکتری از ائتلاف حاکم است انتظار می‌رود بین 30 تا 33 کرسی را به دست آورد.

این مساله باعث می‌شود تا حزب حاکم اکثریت قاطع دو سومی خود را حفظ کند؛ اکثریتی که حزب حاکم پیش از انحلال مجلس به منظور برگزاری انتخابات زودهنگام نیز از آن برخوردار بود.

این بدان معناست که هنگامی که پارلمان پس از انتخابات روز یکشنبه برای برگزیدن نخست وزیر تشکیل جلسه دهد، ماندن آبه در سمت کنونی‌اش تقریبا تضمین شده است.

با این حال نظرسنجی روزنامه مینیچی نشان داد که 47 درصد از رای دهندگان ترجیح می‌دهد آبه در سمت خود به عنوان نخست وزیر باقی نماند؛ آبه‌ای که پنج سال پیش با وعده تقویت مسائل دفاعی و شکوفایی اقتصاد روی کار آمد.

این در حالی است که 37 درصد از رای‌دهندگان می‌خواهند ‌آبه همچنان به عنوان نخست وزیر باقی بماند.

براساس این نظرسنجی حزب امید به رهبری کویکه نیز احتمالا بین 42 تا 54 کرسی مجلس عوام را از آن خود خواهد کرد.

روزنامه مینیچی گفت: حزب کوچکتری تحت عنوان حزب دموکراتیک مشروطه خواه ژاپن متشکل از اعضای لیبرال حزب دموکراتیک نیز انتظار می‌رود بین 45 تا 49 کرسی را از آن خود کند و این احتمال را که به اصلی‌ترین حزب اپوزیسیون تبدیل شوند، تقویت می‌کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها