قطر و مالزی ۴ یادداشت تفاهم امضا کردند

کد خبر: 737286

هیأت قطری که به ریاست «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر به مالزی سفر کرده است ۴ یادداشت تفاهم با این کشور امضا کرد.

خبرگزاری فارس: هیأت‌های مالزی و قطر در پایان سفر امیر قطر به مالزی که نخستین ایستگاه سفر آسیایی وی است، 4 یادداشت تفاهم را امضا کردند.

امیر قطر در این سفر با «نجیب عبدالرزاق» نخست‌وزیر و «محمد پنجم» پادشاه مالزی دیدار کرد و دو طرف بر تمایل خود برای توسعه روابط در تمامی زمینه‌ها تأکید کردند.

شبکه الجزیره گزارش داد که امشب سمینار اقتصادی دو کشور مالزی و قطر آغاز می‌شود و قرار است چند توافقنامه اقتصادی بین بازرگانان قطری و همتایان مالزیایی آنها امضا شود.

سفر امیر قطر به کوالالامپور در پرتو استمرار بحران به وجود آمده بین دوحه با چهار کشور عربی، از اهمیت زیادی برخوردار است و پیش از این نیز مالزی برای ایفای نقش میانجی جهت پایان دادن به این بحران اعلام آمادگی کرده بود.

امیر قطر روز یکشنبه (دیروز) سفر دوره‌ای خود به 3 کشور آسیایی اعم از مالزی، سنگاپور و اندونزی را آغاز کرد و این دومین سفر خارجی وی از زمان آغاز بحران با چهار کشور عربی است.

چهار کشور عربستان، امارات، بحرین و مصر از ژوئن گذشته به سبب آنچه حمایت قطر از تروریسم خواندند، روابط خود با این کشور را قطع کرده‌اند.

میانجی‌گری کویت برای حل بحران به وجود آمده ادامه دارد اما چهار کشور مذکور بر پذیرش خواسته‌های 13‌گانه خود از سوی قطر اصرار دارند و از جمله این خواسته‌ها نیز کاهش سطح روابط قطر با ایران، اخراج رهبران حماس و اخوان‌المسلمین از قطر و تعطیلی شبکه الجزیره بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها