جنگ در میان بارزانی ها!

کد خبر: 741084

یک منبع آگاه کردی از وجود اختلافات بزرگ بین اعضای خانواده بارزانی‌ها خبر داد.

جنگ در میان بارزانی ها!

خبرگزاری فارس: این منبع آگاه در گفت‌وگو با وبگاه خبری «موازین» عراق اعلام کرد که «در بین خانواده بارزانی‌ها که مسعود بارزانی بدان تعلق دارد، اختلافات بزرگی وجود دارد»

وی افزود: «این اختلافات به ویژه بین نیچروان بارزانی [نخست وزیر منطقه کردستان] و داماد بارزانی و مسرور بارزانی، پسر مسعود و رئیس شورای امنیت کردستان این منطقه جدید نبوده و نیست».

این منبع که خواست نامش فاش نشود، گفت: نیچروان بارزانی با برگزاری همه‌پرسی جدایی مخالفت می‌کرد و به دنبال گفت‌وگو، تفاهم و رابطه نزدیک با بغداد بود ولی اعضای دیگر خانواده بارزانی‌ها به ویژه مسرور بارزانی بر انجام همه‌پرسی اصرار داشتند.

وی ادامه داد: «نیچروان بارزانی بر این باور است که اعزام هیأتی به بغداد و آغاز مرحله گفت‌وگوی واقعی را ضروری می‌داند تا منطقه کردستان بیش از این دستاوردهایش را از دست ندهد؛ به‌ویژه اینکه رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا در سفری که دیروز به عراق داشت، به اربیل نرفت».

این منبع آگاه کردی می‌گوید مسعود بارزانی از اینکه پسرش مسرور نتوانسته است نمای کلی و روشنی در ارتباط با همه‌پرسی جدایی به وی ارائه دهد، از مسرور ناراضی است؛ برای اینکه وی مأموریت داشت دیدگاه منطقه کردستان را به واشنگتن و کشورهای بزرگ در رابطه با همه‌پرسی منتقل کند».

وی پیش بینی‌ کرد که این اختلافات در خانواده بارزانی، مسعود بارزانی را به سمت استعفا و کناره گیری از فعالیت سیاسی سوق دهد؛ چرا که به اعتقاد وی، فشارهای داخلی و خواسته‌ها از سوی جریان‌ها و احزاب سیاسی برای تشکیل دولت نجات ملی بیشتر شده است.

سه حزب سیاسی مخالف منطقه کردستان عراق (گوران، جماعت اسلامی و ائتلاف برای دموکراسی و عدالت به رهبری بُرهم صالح) دیروز سه‌شنبه در بیانیه‌‌ای مشترک خواستار انحلال حکومت منطقه کردستان و تشکیل دولت نجات ملی برای گفت‌وگو با بغداد شدند.

برخی منابع غیر رسمی احتمال می‌دهند مسعود بارزانی طی ساعات آینده از منصب خود کناره گیری خواهد کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها