«هیأت ملی امنیت سایبری» تشکیل می‌شود

کد خبر: 743525

پادشاه عربستان سعودی دستور تشکیل هیأت ملی امنیت سایبری در این کشور را داد که با هدف تأمین امنیت سایبری عربستان و منافع حیاتی این کشور تشکیل شده است.

«هیأت ملی امنیت سایبری» تشکیل می‌شود

خبرگزاری مهر: «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان با صدور فرمانی پادشاهی دستور داده هیأتی با عنوان «هیأت ملی امنیت سایبری» تشکیل شود.

این هیأت به صورت مستقیم زیر نظر پادشاه عربستان قرار دارد و «مساهد بن محمد العیبان» وزیر مشاور دولت عربستان به عنوان رئیس هیأت مدیره این سازمان انتخاب شده است.

العبیان در اولین اظهار نظر پس از این انتصاب اعلام کرده که هیأت مدیره این سازمان رئیس سازمان امنیت ملی، رئیس سازمان اطلاعات، معاون وزیر کشور و معاون وزیر دفاع را شامل می شود و با هدف تأمین امنیت سایبری عربستان و حمایت از منافع حیاتی و امنیت ملی و امنیت زیرساخت های حساس عربستان تشکیل شده است.

بر اساس گزارشی که خبرگزاری عربستان در این خصوص منتشر کرده این هیأت مسئولیت نظارتی و عملیاتی خود به منظور افزایش امنیت شبکه ها و سیستم های اطلاعاتی را آغاز خواهد کرد و یکی از اهداف این سازمان ایجاد صنعت امنیت سایبری داخلی است تا در راستای چشم انداز ۲۰۳۰ عربستان را در این زمینه در میان کشورهای پیشرو این صنعت قرار دهد.

چشم انداز ۲۰۳۰ نقشه راه عربستان برای دوران پسا نفت است که در ۲۵ آوریل ۲۰۱۶ از آن پرده برداری شد. بر اساس این چشم انداز بناست تا عربستان در زمینه های متعدد شاهد پیشرفت و وابستگی کمتر به نفت باشد که از مهم ترین مطالب آن پیشرفت در صنعت نظامی، فناوری اطلاعات، مسکن، وارد کردن زنان به بازار کار و خصوصی سازی است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها